גוש עציון בחגיגות ה-80 לישראל: התחזית של שלמה נאמן

עשור מהיום תהפוך ההתיישבות בגוש עציון למעין עיר שאפילו תפתור חלק ממצוקות הדיור בישראל. ראש המועצה שלמה נאמן בטוח שקבירת חזון 2 המדינות הוא רק ההתחלה לקראת עשור מלא בבניה והתפתחות

חדשות כיפה ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן 18/04/18 19:55 ג באייר התשעח

גוש עציון בחגיגות ה-80 לישראל: התחזית של שלמה נאמן
תחזית ההתיישבות של שלמה נאמן, צילום: פלאש 90

בן שמונים לגבורות!

בעוד כ-10 שנים כשנחגוג 80 שנה למדינתנו הקטנה נעמוד מול אתגרים חדשים, ביהודה ושומרון כבר נהיה ללא ממשל צבאי והמועצות פה יתפקדו כמו כל רשות מקומית, ללא הגבלות בנייה ליהודים.  כבר היום אנו עדים לשינוי מגמה וריבוי השיח בכל הנושא הקשור בהחלת ריבונות ישראלית על מרחבי יהודה ושומרון.

אם בעשור האחרון היה נפוץ הביטוי "2 מדינות" , אז היום אפשר לומר בפה מלא ובביטחון שהביטוי הזה עבר חלף מהעולם, ובמקומו השתרשה לכולם (גם לרבים מאלו שתמכו ברעיון שתי המדינות) ההבנה שאין שום סיכוי שניתן לישות ערבית כלשהי להקים מדינה בלב ליבה של מדינת ישראל. 

בעשור הקרוב בו אנו נכנסים לגבורות כפי שכבר הוזכר במשנה ובתלמוד, מדינת ישראל צריכה למנף את כל תחום הבנייה ברחבי יהודה ושומרון. צריכים אנו לעמוד בגבורה מול לחצים מבית ובעיקר מחוץ ולקדם עוד ועוד בנייה, רק ככה נתקדם לעבר החלת הריבונות, ככל שיהיו יותר עובדות שנקבע בשטח כך נתקרב יותר אל המטרה. בשנת תשפ"ח אנו בעז"ה כבר נגיע למיליון תושבים ביו"ש.

בגוש עציון עצמה כבר נעבור את הרף של 100,000 תושבים. היום גוש עציון מכיל בתוכו יישובים דתיים, יישובם חילונים ,יישובים חרדים וכמובן יישובים משלווים כל האוכלוסיות. בעוד 10 שנים הכמות ומגוון התושבים בגוש יגיעו לגודל של עיר אחת לפחות במערב הגוש. מדינת ישראל תלמד שיישוב הגוש וסביבתו ייתן גם מענה למצוקת הדיור של רבים מאזרחיה.

מעבר לכך נראה בגוש עציון פריחה של אזורי מסחר, מרכזי תעסוקה, אזורי תעשייה של מפעלים וגם של הייטק. אם עד כה נאלצו תושבי הגוש שעוסקים בהייטק לנסוע כל יום ירושלים או לשפלה אז בעוד 10 שנים הם יוכלו לעבוד ממש מעבר לכביש. ההון האנושי בגוש עציון יגרום לכך שחברות ירצו לבוא ולהשתקע בגוש עציון.

בקיצור עשר השנים הבאות עלינו לטובה יביאו לנו עוד שפע של בנייה והתרחבות בכל רחבי הגוש והמושג ממשל צבאי כבר יהיה היסטוריה.

צפו בשאר התחזיות ליום העצמאות ה-80 של ישראל

שלמה נאמן

שלמה נאמןצילום: גרשון אלינסטון