בטקס מיוחד: הנשיא הצדיע לחיילים מצטיינים

האירוע נפתח עם מטס הצדעה ל-120 חיילים וחיילות שבלטו בפעילותם ביחידות השונות. נשיא המדינה, רה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל השתתפו בריאיון שבו שיתפו בתחושותיהם במלאת 70 לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/18 09:38 ד באייר התשעח

בטקס מיוחד: הנשיא הצדיע לחיילים מצטיינים
טקס מצטייני הנשיא, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה אירחו הבוקר (ה') בבית הנשיא בירושלים את צמרת המדינה ומערכת הביטחון לאירוע המסורתי של יום העצמאות. האירוע כלל את הענקת אות מצטיין הנשיא ל-120 חיילים וחייליות שבלטו בפעילותם ביחידות השונות בשנה החולפת, והוא נפתח במטס מיוחד לכבוד המצטיינים. 

לצד רבילין השתתפו באירוע גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט. הארבעה לקחו חלק בריאיון משותף, בו שיתפו את הקהל בתחושותיהם במלאת 70 לישראל, ושוחחו על עתידה של המדינה מנקודת מבטם. בהמשך הם השתתפו בשירה בציבור, ולקחו בה חלק פעיל. 

יום העצמאות בבית הנשיא

יום העצמאות בבית הנשיאצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"בני דורי ראו ביום העצמאות ה' באייר את היום היותר מרגש בחייהם", סיפר הנשיא ריבלין. "כבן ירושלים, אחד הימים שקדמו לו היה כ"ט בנובמבר, אותו לילה שכל העם בירושלים קם נפעם מהחלטת האו"ם לגבי הזכות ומימוש הזכות להקים את המדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר על הרגעים הגדולים של המדינה שריגשו אותו, ואמר:  "שני רגעים של גאווה עצומה - הניצחון האדיר בששת הימים, וכמובן החילוץ באנטבה, שעבורי היה מהול כמובן בכאב גדול.

"יש לי גאווה על שני אירועים אחרים שלא הלכו כל כך טוב: מלחמת יום הכיפורים, כשהצבא התגלה במלוא גדולתו על אף הקשיים, והביא ניצחון. הדבר השני זה כמובן מלחמת השחרור. זה צבא שאין שני לו".