על המפגש עם אהוד בנאי לפני הכניסה ללבנון

סגן מישאל אייל לוי שירת כסמ"פ בגדוד 'ברק' של חטיבת גולני. נפל ב-ב' באלול תשנ"ג בלבנון, כשמטעני צד פגעו בכוח באופן קשה. אייל ושישה מלוחמיו נהרגו במקום ושניים נפצעו. אמו רותי כותבת לו על הזכרונות ועל התמורות שעברו על המשפחה והחברים

חדשות כיפה 30/04/17 15:13 ד באייר התשעז

על המפגש עם אהוד בנאי לפני הכניסה ללבנון

אייל בני יקירי, אהוב ליבי,

לאורך 24 השנים האחרונות וכמעט יום יום פניתי אליך בשאלה: "הידעת?"

אז נכון שהחיים אחרי לכתך אינם אותם החיים אך מדהים עד כמה שהם חזקים ומושכים אותנו הלאה וקדימה. הידעת ששישה חיילים שלך נהרגו באירוע הנוראי בלבנון ממנו לא שבת? הידעת שיאיר לסלוי סיפר לנו אודות המפגש המיוחד שלך עם אהוד בנאי רגע לפני שחציתם את גדר המערכת בדרך לעוד מארב? אהוד שאת שיריו כל כך אהבת נענה לבקשתי להופיע בבית שלנו בפני החברים ורק אתה לא היית אבל נוכחת בעוצמות כל כך חזקות באותו הערב שאני בטוחה שקולות נגינתו של אהוד, דודי לוי ורועי שקד שבקעו עם עוצמות הגיעו למרומים.

הידעת, אין כבר קלטות בחנויות המוזיקה? אהוד, יהודה פוליקר מריה קארי וריטה ועוד רבים וטובים שאהבת להאזין להם מתנגנים מעל דיסקים.

אני בטוחה ששמעת את קולות השמחה שפרצו מאולם השמחות בליל נישואיה של אורית שנישאה לאליהו שמחה אדירה שכזו ודאי הרקיעה שחקים פשוט לא ייתכן אחרת. החברים שלך משבט 'החלוץ' יצאו מגדרם מרוב אושר והשתוללו משמחה וכאילו אין מחר. אביטל נישאה ליהודה ואופירה ליוני. אבא ואני סבא וסבתא גאים ל-12 נכדים הידעת שאני קוראת להם 12 בלוני חמצן? אייל-אחיה נכדנו הראשון קיבל כבר צו ראשון, לא יאומן, הא?

הידעת שאבא ואני החלטנו לוותר על המגורים בשכונת ארנונה והעדפנו לעבור למלחה? וזאת כדי שנהיה מרחק הליכה סביר מגבעת מרדכי שם נמצאת הקהילה התומכת שלנו.

זוכר את דגלי ישראל שנהגת לתלות בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה בחזית הבית? ואת שרשרת הדגלונים שמתחת מחלון חדר השינה שלנו אל עמוד החשמל שברחוב? תמיד דאגת להסירם יום למחרת 'יום ירושלים'. הידעת כי מאז שפסקת אבא תולה דגלי ישראל?

אני לא רוצה להציק לך בעוד "הידעת?" כי למען האמת יש כל כך הרבה אז אולי במכתב הבא?

אנחנו בפתחו של יום הזיכרון לחללי צה"ל שמור עלינו מלמעלה ושלח לנו כוחות.

 

באהבה רבה ובגעגוע שאין לו סוף מחבקת חזק חזק, אימא