"גל של התנדבות ונתינה שטף את מדינת ישראל"

בתאריך י"ז בתמוז תשע"ד נהרג דרור חנין מפגז מרגמה באזור רצועת עזה בשעה שנסע עם חבר לתוך שטח צבאי סגור על מנת לחלק ממתקים והפתעות לחיילים שעמדו להיכנס ללחימה. דרור ז"ל היה האזרח הישראלי הראשון שנהרג במהלך המבצע. אחיו, אייל מספר על מפעלי החסד שהקימו בזכותו

חדשות כיפה 30/04/17 14:58 ד באייר התשעז

"גל של התנדבות ונתינה שטף את מדינת ישראל"

דרורי אחי היקר והאהוב,

היית בעל, אבא, בן ואח מסור ואוהב, ובעצם מדהים !

רק מי שהכיר אותך באמת, ידע להעריך את הנשמה הגדולה שלך, שתמיד עטפה את כולנו, ואת הלב הרחב שלך שהחיה את כולנו. אצלך, הפסוק "ואהבת לרעך כמוך" - לא היה רק סיסמה, אלא דרך חיים!

דווקא אתה! אתה שחיית בשביל אחרים, בשביל לעזור ולתת מעצמך לאחרים יותר משנתת לעצמך, דווקא נשמתך הגדולה שנתנה למושג "אהבת חינם" משמעות מעשית בעולם הזה, ליבך הרחב וטוב ליבך - הם שהרגו אותך באותו יום בו התעקשת להגיע לעוטף עזה, למרות הסכנה, על מנת לחלק לחיילים חבילות ממתקים שהכנת, לשמח אותם ולהרים את רוחם.

תמיד חשבתי שעליי לשמור עליך, ללמד אותך ולכוון אותך. פעמים רבות ביקרתי אותך על מעשיי ההתנדבות והתרומות, ולא פעם אף גערתי בך על הוצאת כספים לטובת אנשים זרים, כאשר לך בעצמך לא היה כ"כ הרבה - והייתה לך משכנתא לשלם ומשפחה לפרנס. תשובתך תמיד הייתה ש- לאותם אנשים שאתה עוזר להם יש הרבה פחות ממה שיש לך, ובכל מקרה למשפחה שלך לא חסר כלום.

מאז שהלכת ושמענו את כל סיפורי העזרה, הנתינה והחסד שעשית (שעל רבים מהם כלל לא ידענו) ואת אהבת החינם שהפצת, התחלתי להבין מי המורה ומי התלמיד. הבנתי שיש לי רבות ללמוד ממך והייתי תלמיד גרוע. אז החלטתי ללמוד ולהתחיל ליישם ...

מאז שהלכת נולדו לי עוד שני ילדים. הראשון מביניהם הוא נדב, שנולד 8 חודשים אחרי שנהרגת, והוא כ"כ מזכיר אותך - גועש וקופץ, שובב, מלא מרץ - ממש תזזיתי, תמיד צוחק ומפזר חיוכים, אהבה ונשיקות לכל עבר, בדיוק כמוך. השנייה היא יעל, שנולדה לפני חודשיים, ולא תאמין אבל היא נולדה בבית (לא מתוכנן) ואני הייתי המיילד. זו הייתה החוויה המדהימה ביותר והמפחידה ביותר בחיי. אז עכשיו אפשר לומר שמיציתי רגשות קיצוניות כשחוויתי עצב וכאב (במותך), פחד ושמחה (בהולדת יעל) - בצורה הקיצונית ביותר.

אחי הצעיר והאהוב, מאז שהלכת, גל של התנדבות ונתינה שטף את מדינת ישראל, כזה שלא ידענו קודם לכן. כאילו מותך ההרואי על קידוש השם, תוך חירוף נפשך למען הזולת, החדיר לתודעת עם ישראל את החשיבות של הנתינה והעזרה לזולת, ולא רק בדיבורים, אלא במעשים!

חבריך מהישוב נרתמו להמשיך את דרכך ולהנציח את מפעל חייך - עזרה לזולת, חסד ונתינה ללא תנאי. הם התארגנו לקבוצת "החברים של דרור" ובמסגרתה תרמו מזמנם ומרצם, וגם מכספם, לתמיכה בחיילי צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן" וגם לאחריו.

להנצחת זכרך, חבריך - ובראשם שרון אלפסי שהיה עימך ברגעיך האחרונים, הקימו גינה על שמך - בסמוך למרכז הביטחון של הישוב, שם התנדבת.

כך גם נרתם היישוב כולו, ובראשו ראש המועצה מר אבי נעים, והם מקיימים מירוץ תחרותי על שמך ולזכרך בכל שנה - בארגון מופתי ומקצועי של מתנ"ס בית אריה והחברה למתנסים הארצית.

אתה בטח רואה משם למעלה, כמה משתתפים מגיעים למירוץ, מכבדים את זכרך ו- "מצביעים ברגליים" לתמיכה במפעל חייך - עזרה לזולת, חסד ונתינה ללא תנאי.

אנו המשפחה, מנסים להתחקות אחר פועלך להמשיך ולעזור היכן שרק אפשר, אך אני חייב להודות שהמלאכה רבה, ולא ממש ברור לנו כיצד הצלחת לעשות כ"כ הרבה בשביל אחרים, ועוד להיות כאן בשבילנו ובשביל משפחתך.

את זכרך אנו מציינים בספר תורה שנכתב והוכנס לבית הכנסת "עופר איילים" בו התפללת, בשיעורי גמרא שהתקיימו לזכרך במשך כשנתיים, ובימים אלו אנו מקימים אנדרטת זיכרון בסמוך לנתיב העשרה ולמעבר ארז - המקום בו נפגעת ונשמת את נשימותיך האחרונות.

אמשיך לעדכן אותך אחי היקר ...

מתגעגע אליך עד כאב ואוהב אותך עד אין קץ.

אחיך, אייל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן