סיפוריהם של חללים אלמוניים נחשפים לראשונה

סיפוריהם של מאה חללים אלמוניים, שהקריבו את חייהם במלחמות ישראל וזהותם לא היתה ידועה, נחשפים לראשונה ומתפרסמים באתר חדש בשם: "לתת פנים לנופלים".

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/18 13:16 ג באייר התשעח

סיפוריהם של חללים אלמוניים נחשפים לראשונה
קבר חלל צה"ל, צילום: shutterstock

זהו פרויקט התנדבותי של ארגון "לתת פנים לנופלים" בשיתוף חברת ההייטק MyHeritage, שהביאו לחשיפת סיפורי חייהם של נופלים אלמוניים במערכות ישראל, שקורות חייהם לא היו מוכרים והיו חסרים במאגרי המידע של משרד הביטחון. זאת על מנת להשלים את חוב הזיכרון של החברה הישראלית למי שמסרו את חייהם למענה. ב- MyHeritage השתמשו במאגרי המידע של החברה, כדי לאתר פרטים על הנופלים שיאפשרו להבין ולבנות את סיפור חייהם. בנוסף חוקרי החברה סיפקו הדרכות מקצועיות למתנדבים בפרויקט לביצוע מחקרים. הקימה את אתר האינטרנט החדש בו מוצגים סיפוריהם של הנופלים, לצד מסמכים שנחשפו במחקר ותמונות.

מתנדבי הפרויקט של "לתת פנים לנופלים" מבצעים את התחקירים ההיסטוריים באמצעות גישה למאגרי מידע רבים ולארכיונים, מאתרים קרובי משפחה וחושפים את זהותם של החללים האלמוניים. הודות לפעילות ההתנדבותית שהניבה מידע חדש שנחשף אודות הנופלים, היחידה להנצחת החייל החליפה את המצבות של חלק מהנופלים עם המידע החדש. הפרויקט נוסד על ידי אורי שגיא ודורית פרי, מתנדבים נחושים וחדורי תחושת שליחות, הכואבים יחד את הסיטואציה שבה אין שום פרט באתר יזכור על חללים שנפלו. בסיוע של משרד הביטחון, היחידה להנצחת החייל וארגון יד לבנים.

לתת פנים לנופלים

לתת פנים לנופליםצילום: צילום מסך של האתר