"הערב נבין למען מה שילמנו מחיר כבד"

חברי הבית היהודי ייצגו את הממשלה בטקסי יום הזיכרון ברחבי הארץ. בנט: "ביום השואה זכרנו את המחיר שמשלם עם ישראל ללא מדינה משלו. טוב שיש לנו מדינה יהודית בא"י". שקד: "נסכל גם את מנהרות הדה לגיטימציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/18 12:57 ג באייר התשעח

"הערב נבין למען מה שילמנו מחיר כבד"
השר בנט בטקס יום הזיכרון בראשל"צ, צילום: דוברות שר החינוך

שר החינוך, נפתלי בנט, השתתף היום (ד') בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שנערך בבית העלמין הצבאי בראשון לציון, כנציג ממשלת ישראל. הטקס נערך במעמד ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה״ל, אלוף אהרון חליוה, חיילי צה״ל, משפחות שכולות והקהל הרחב. 

השר בנט בטקס יום הזיכרון בראשל"צ

השר בנט בטקס יום הזיכרון בראשל"צצילום: דוברות שר החינוך

במהלך הטקס אמר בנט: "בשבוע שעבר, ביום השואה, זכרנו את המחיר שמשלם עם ישראל ללא מדינה משלו. היום, ביום הזיכרון, אנו זוכרים את המחיר הכבד שמשלם עם ישראל עבור מדינה משלו. ביומיים של אושוויץ רצחו יותר יהודים מכל הנופלים במערכות ישראל גם יחד. טוב שיש לנו מדינה יהודית בארץ ישראל. והערב, ביום העצמאות אנו נבין למען מה שילמנו מחיר כבד זה".

שרת המשפטים איילת שקד השתתפה גם היא בטקס יום הזיכרון, שנערך בבית העלמין הצבאי בחולון. "ממשלת ישראל ממשיכה להיאבק, לא רק בארגוני הטרור החופרים מנהרות ברצועת עזה, אלא גם בכל אותם גורמים וארגונים זרים החופרים מנהרות תחת זכותו הטבעית והצודקת של עם ישראל, לשמור על מדינתו, על גבולותיה, בטחונה ועתידה. גם את המנהרות הללו אנחנו נסכל שום תעמולה שקרית לא תמנע מאיתנו לעמוד בגאווה מאחורי צה"ל וחייליו", אמרה בנאום שנשאה.

השרה שקד בטקס יום הזיכרון בחולון

השרה שקד בטקס יום הזיכרון בחולוןצילום: ללא קרדיט

השרה שקד בטקס יום הזיכרון בחולון

השרה שקד בטקס יום הזיכרון בחולוןצילום: ללא קרדיט

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, ייצג את הממשלה בטקס יום הזיכרון שהתקיים באופקים, שם אמר: "מיטב בנינו ובנותינו הקריבו את חייהם כדי שנגיע למעמד המיוחד הזה, בו לא מוטל ספק בקיומה של המדינה ובקיומו של העם היהודי כולו. 

"גדלתי לא רחוק מכאן, בבאר שבע. בשכונה הסמוכה למחנה נתן שנקרא על שמו של נתן אלבז ז"ל. חונכתי על סיפור הגבורה של נתן ז"ל. "נתן אלבז היה חייל בודד שעלה ממרוקו לארץ, כדי לשרת בצה"ל. במהלך שירותו, נתן הפיל את עצמו על רימון כדי להציל את חבריו במחנה. מסירות הנפש של נתן ז"ל, נמשכת משרשרת ארוכה של גיבורי העם היהודי לאורך הדורות, והיא נמשכת עד לחיילינו היום. 

"אין בידינו היכולת לנחם אתכם, המשפחות אשר שיכלו את הילדים, את האבות, את האחים, את הבעלים. היום, אחרי 70 שנות קיומה של המדינה, אנחנו יכולים לומר בפה מלא, המחיר ששילמתם לא היה לשווא".


סגן השר בן דהן בטקס יום הזיכרון באופקים

סגן השר בן דהן בטקס יום הזיכרון באופקיםצילום: דוברות סגן שר הביטחון

סגן השר בן דהן בטקס יום הזיכרון באופקים

סגן השר בן דהן בטקס יום הזיכרון באופקיםצילום: דוברות סגן שר הביטחון