יוזמה במוסקבה לכבוד ט"ו בשבט: סלט הפירות הגדול בעולם

מי אמר שאי אפשר לעשות יוזמות מקוריות לט"ו בשבט? ברוסיה יכינו מחר מאות זקנים את הסלט ההיסטורי שאמור לשבור שיא גינס עם 7 טון פירות שיוכנסו לתוך סיר בקוטר של שני מטרים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/02/15 15:40 יד בשבט התשעה

יוזמה במוסקבה לכבוד ט"ו בשבט: סלט הפירות הגדול בעולם
shutterstock, צילום: shutterstock

לא מעט נוטים לזלזל בחג האילנות ולהתעלם מקיומו אך מתברר שדווקא ברוסיה הקרירה, בה כנראה שאין אפילו שקדיה אחת לרפואה, מוציאים לפועל מיזם שאמור לשבור שיא גינס.

בימים אלו נשלמות ההכנות הרבות לקראת אירועי 'ראש השנה לאילנות' במרכז החסד היהודי שערי צדק שבמרכז מוסקבה, במרכזם טקס הכנת "סלט הפירות הגדול בעולם".

מאות זקנים צפויים להכין לכבוד ט"ו בשבט את הסלט ההיסטורי שצפוי כאמור לשבור שיא גינס עם 7 טון של פירות שיוכנסו לתוך סיר בקוטר של שני מטרים.

ט"ו בשבט במרכז החסד היהודי במוסקבה: מאות זקנים יכינו לכבוד 'ראש השנה לאילנות' את הסלט ההיסטורי, עם 7 טון של פירות שיוכנסו לתוך סיר בקוטר של שני מטרים.

מדובר במיזם של מרכז החסד היהודי במוסקבה שפועל לרווחתם של אלפי הזקנים והגלמודים היהודים הבאים בשעריו במשך כל ימות השנה. מערך הסיוע מתבטא באמצעות הענקת מנות מזון, טיפול רפואי, סיעודי, נפשי וגשמי כאחד ובנוסף גם בהכנסת רוח יהודית בעזרת הפעלות, הופעות ותערוכות של מסורת ישראל, במהלך השנה כולה וביותר בחגי ומועדי ישראל.

"מטרתנו בפרויקט העכשווי, הינה שמאות הזקנים והגלמודים שמסתייעים על ידינו וכוחם עדיין במותנם, יעמדו הפעם בעצמם ויסייעו לאחיהם הנזקקים", אומרים מנהלי המוסד ומסבירים איך זה יעבוד: "כשבעה טון של פירות נרכשו לקראת החג, אותם ישטפו, יקלפו ויחתכו מאות קשישים, בהדרכת ובסיוע צוות גדול של מרכז החסד. הפירות החתוכים יוכנסו לתוך סיר ענק וייחודי בקוטר של כשני מטרים!"

"הטקס עצמו יתקיים באולם בית התמחוי המפואר שבמרכז החסד ובסיומו ייארזו הפירות במארזים מיוחדים, ויחולקו למאות קשישים המרותקים בביתם ומקבלים מדי יום מנות חמות ומזינות באמצעות צי הרכבים הגדול של המרכז. כך יחושו גם אותם קשישים, שנבצר מהם לצאת מביתם, את חמימות המנהגים והמסורת היהודית בראש השנה לאילנות, חמשה-עשר בשבט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן