חדשות כיפה

הצטרפו לשידור החי: הרב שמואל אליהו בשיעור ליום כיפור

הצטרפו לשידור החי: הרב שמואל אליהו בישיבת אורות האר"י בצפת, בשיעור ליום כיפור "משיא הפנימיות לשיא החיצוניות"

הרב שמואל אליהו

צילום: באדיבות המצלם

27.09.2017

1. פנימיות אחרץ הכפרה שבאחדות (משה אהרון)


יום הכיפורים - הכפרה שבאחדות

ב"ה.

בתורה ישנם לא מעט סיטואציות המכוננות כך או אחרת - כפרה.
בין כפרה אישית ובין כפרת רבים.
והשא' היא מדוע היה לתורה להוסיף ולייחד לעניין זה
יום מיוחד בשנה כיום של כפרה שנאמר :
"כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטותכם לפני ה' תטהרו."
כאמור והלוא בכל יום ובכל חטא סלולה בפני האדם הדרך לתקן ולבקש כפרה.
אלא וזה עיקרו של יום הכיפורים.
שהפעם ביום זה מדובר בסוג ובאיכות של כפרה אחרת.
מדובר בכפרה כללית שנישאת על פלטפורמה של "אחדות"
אחדות כלל ישראל וזה יחודה המיוחד ביום זה.
הפעם אנו מבקשים כפרה כקולקטיב תוך השענות כאמור
על הערך המוסף של כלל ישראל.
מסתבר שאחדות כלל ישראל בצד אין סוף סגולות אחרות יש לה גם סגולה מיוחדת
בעניין הכפרה .
רעיון זה ועל אותו משקל של כפרה כבר נתקלנו בו בעניין מחצית השקל
כל הפול הכספים שנאסף כאמור הופך לפי הגדרת תורת ישראל
לכלל : "כסף הכיפורים"
וכך ממש על אותו המשקל ממש יש גם את "יום הכיפורים".
יום שמיוחדותו ויחודו שהוא לצורכי כפרה המאגד ומאחד את כלל ישראל כאמצעי האולטימטיבי לכפרה
הפעם היסוד המכריע הינו עצם האחדות
בבחינת : "כי יום כיפורים הוא לכם לכפר עלייכם לפני ה' אלוהיכם"
הכל בלשון רבים ולא בכדי
הנה כי כן יום הכיפורים הוא יום האחדות העילאית .
שסגולתה בהגדרה לגייס את כוחם של התחתונים באחדותם לפייס ולהכריע את העליונים
הכפרה של יום הכיפורים היא כפרה שבאחדות .
שעצם האחדות מוסיפה את היסוד המכריע ההופך לכאורה את הכפרה לאפקטיבית ובכל קשת האופטימום.
שהרי שילוב של בקשה לכפרה ואחדות כלל ישראל מנופף גם בערך המיוחד של הערבות ההדדית .
כלומר מכח האחדות אנו גם מקרינים זה על זה אנרגיה חיובית גם של כפרה.
ולא עוד שזו הזדמנות לבקש גם כפרה על כלל ישראל ולא רק להסתפק בכפרה אישית .
אבל לאחדות כאמור בהקשר לכפרה של יום הכיפורים יש גם ערך מכריע נוסף.
ואשר לא נותנים עליו את הדעת והוא מימוש הערבות ההדדית גם בזכויות הרלוונטיות האישיות לכפרה .
רוצה לומר ההתערות וההתחברות איש באחיו ביום זה ובמיוחד כנפשות מעונות .
גורמת לנו גם תודעתית להיות פול אחד משותף גם של זכויות וגם של חובות.
כך שכל מי שיש לו עודף זכויות ביחס לכפרתו האישית מצווה הוא לכוון ולבקש
להעביר כל יתרת זכויות שכזו למי מרעיו שחסרים.
ושלגביהם המשפט אינו ניתן להרכעה חיובית בגלל החוסר כאמור .
לפיכך לכאורה חשוב שהאדם מישראל ביום הכיפורים :
לא רק יבקש על כפרתו האישית אלא יבקש גם על כפרת כלל ישראל שזה מקדם גם את הגאולה.
ולא עוד שיצהיר כאמור כי כל עודף זכויות שעומד לרשותו הוא שיעמוד לטובת מי מרעיו החסרים כאמור.
חתימה טובה
משה אהרון

דווח על תגובה לא ראויה
27.09.2017

2. פנימיות אחרץ הכפרה שבאחדות (משה אהרון)


יום הכיפורים - הכפרה שבאחדות

ב"ה.

בתורה ישנם לא מעט סיטואציות המכוננות כך או אחרת - כפרה.
בין כפרה אישית ובין כפרת רבים.
והשא' היא מדוע היה לתורה להוסיף ולייחד לעניין זה
יום מיוחד בשנה כיום של כפרה שנאמר :
"כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטותכם לפני ה' תטהרו."
כאמור והלוא בכל יום ובכל חטא סלולה בפני האדם הדרך לתקן ולבקש כפרה.
אלא וזה עיקרו של יום הכיפורים.
שהפעם ביום זה מדובר בסוג ובאיכות של כפרה אחרת.
מדובר בכפרה כללית שנישאת על פלטפורמה של "אחדות"
אחדות כלל ישראל וזה יחודה המיוחד ביום זה.
הפעם אנו מבקשים כפרה כקולקטיב תוך השענות כאמור
על הערך המוסף של כלל ישראל.
מסתבר שאחדות כלל ישראל בצד אין סוף סגולות אחרות יש לה גם סגולה מיוחדת
בעניין הכפרה .
רעיון זה ועל אותו משקל של כפרה כבר נתקלנו בו בעניין מחצית השקל
כל הפול הכספים שנאסף כאמור הופך לפי הגדרת תורת ישראל
לכלל : "כסף הכיפורים"
וכך ממש על אותו המשקל ממש יש גם את "יום הכיפורים".
יום שמיוחדותו ויחודו שהוא לצורכי כפרה המאגד ומאחד את כלל ישראל כאמצעי האולטימטיבי לכפרה
הפעם היסוד המכריע הינו עצם האחדות
בבחינת : "כי יום כיפורים הוא לכם לכפר עלייכם לפני ה' אלוהיכם"
הכל בלשון רבים ולא בכדי
הנה כי כן יום הכיפורים הוא יום האחדות העילאית .
שסגולתה בהגדרה לגייס את כוחם של התחתונים באחדותם לפייס ולהכריע את העליונים
הכפרה של יום הכיפורים היא כפרה שבאחדות .
שעצם האחדות מוסיפה את היסוד המכריע ההופך לכאורה את הכפרה לאפקטיבית ובכל קשת האופטימום.
שהרי שילוב של בקשה לכפרה ואחדות כלל ישראל מנופף גם בערך המיוחד של הערבות ההדדית .
כלומר מכח האחדות אנו גם מקרינים זה על זה אנרגיה חיובית גם של כפרה.
ולא עוד שזו הזדמנות לבקש גם כפרה על כלל ישראל ולא רק להסתפק בכפרה אישית .
אבל לאחדות כאמור בהקשר לכפרה של יום הכיפורים יש גם ערך מכריע נוסף.
ואשר לא נותנים עליו את הדעת והוא מימוש הערבות ההדדית גם בזכויות הרלוונטיות האישיות לכפרה .
רוצה לומר ההתערות וההתחברות איש באחיו ביום זה ובמיוחד כנפשות מעונות .
גורמת לנו גם תודעתית להיות פול אחד משותף גם של זכויות וגם של חובות.
כך שכל מי שיש לו עודף זכויות ביחס לכפרתו האישית מצווה הוא לכוון ולבקש
להעביר כל יתרת זכויות שכזו למי מרעיו שחסרים.
ושלגביהם המשפט אינו ניתן להרכעה חיובית בגלל החוסר כאמור .
לפיכך לכאורה חשוב שהאדם מישראל ביום הכיפורים :
לא רק יבקש על כפרתו האישית אלא יבקש גם על כפרת כלל ישראל שזה מקדם גם את הגאולה.
ולא עוד שיצהיר כאמור כי כל עודף זכויות שעומד לרשותו הוא שיעמוד לטובת מי מרעיו החסרים כאמור.
חתימה טובה
משה אהרון

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר