חדשות כיפה

בשם הפמיניזם: לא להכניס בנות לצבא

סיכוייה של אישה קטועת רגליים להינשא הם קטנים מאוד. לבוא ולהציע לחיילות להיכנס לטנקים וזחל"מים זה פסיכי, הזוי ומופרך. חיילת לא יכולה להיות במקום של סכנת קטיעת איברים

הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינרצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

פגשתי בכותל המערבי את ר' אפרים הולצברג, בנו של ר' שמחה הולצברג זצ"ל. ר' שמחה הולצברג היה תלמיד של ר' אריה לוין, אבי האסירים, וכמו רבו הוא הקדיש חייו לעשות חסד לאנשים במצבים הקשים ביותר.  הוא ביקר אצל הפצועים מחיילי צה"ל ואזרחים הנפצעים במלחמה ובטרור, וכינו אותו "אבי הפצועים".

ר' אפרים סיפר לי שבמשך כמעט שלושים שנה, הוא ליווה את אביו בביקורים אצל אלפי פצועים, ונחשף למראות הקשים והמטלטלים. מניסיונו, הוא אמר בתקיפות: "בשם הפמיניזם  - לא להכניס בנות לצבא".

יש לו סיפורים על גבי סיפורים על העניין הזה, אבל הדגיש אחד מהם. הייתה קצינה בדרגת סגן אלוף, מחוזרת מאוד, אך בהחלטת מפקד הנח"ל הורדה לתעלה במלחמת ההתשה, בה גם הוא עצמו לחם, ופגז קטע את שתי רגליה. ומקצינה נאה עם הרבה הצעות נישואין הפכה לשבר כלי. חייה הפכו לאומללים.  

אביו היה מביא אליה את ישראל טל, מפקד השריון, וקונה לה דברים כדי להרים את רוחה שהייתה נפולה, עד שהיא נפטרה מרוב שברון לב. זה לא משחק. סיכוייה של אישה קטועת רגליים להינשא הם קטנים מאוד.

כלומר לבוא ולהציע לחיילות להיכנס לטנקים וזחל"מים זה פסיכי, הזוי ומופרך. הם רוצים לשנות את הטבע. חיילת לא יכולה להיות במקום של סכנת קטיעת איברים. זה אנטי פמיניסטי! ומה אם חס וחלילה חיילת תיפול בשבי?! האויבים שלנו הם חיות! אנחנו מטורפים!

הוא הוסיף שדווקא מסיבות פמיניסטיות, יש למנוע את שילובן של חיילות בשדה הקרב. כמו שנותנים כבוד לאישה, כך לא נכניס אותה למחוזות שבהם היא יכולה להישרף ולהיכוות. ה' ברא את האדם ואת חווה בצורה מסוימת.  אסור להכניס אותן לקו האש. זה הפמיניזם בהתגלמותו.  

מעבר לכך, הוא הוסיף: הקב"ה לא מסכים לזה, ומה שהתורה לא מרשה לא צריך עבורו סיבות נוספות.

04.02.2018

1. סיפורי\פסקי רבנים (משה)

לפי אותו הגיון למה לסכן חיי חיילים? למה לסכן זכרים--בנכויות שונות? במה הם פחותחם מבנות?
ממתי רבנים משתמשים "בכתרם" לצורך סיפורי מעשיות ותעמולה? "הדרשה" הזאת נראית כמו תעמולה זולה --אין לו נימוקים הלכתיים?

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

2. כן, כן, הבנו. אתה מאוד דואג (יהויכין)

אבל זה שחיילים חוזרים עם PTSD ומהלכים אימים על משפחה שלמה כי ראו חבר מתפוצץ בשדה הקרב...רחמנא לצלן.
וקטועי הגפיים, בגלל שהם גברים זה אומר שחייבים להתחתן איתם? מי יתן להם דין וחשבון אם לא?

אתה מתייחס לנשים כמו סחורה שלאחר החזרה משדה הקרב. הכול כדי לשמור על המנטליות ההשבורה של חייל החוזר משדה הקרב.
השתכנעתי כעת כי התורה היא מדריך איך לא לעצבן גבר.

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

3. האם זאת הסיבה שהחרדים לא מתגייסים לצבא -- (עומר)

כי גבר קטוע רגליים לא יכול להתפלל תפילת עמידה ולכרוע בברוך אתה ומודים ?

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

4. הערה על מה שכתבתי למעלה (אושר )

אני כן חושב שצריך לשים לב ליופי ( עניין של פציעה זה משהו אחר בעניין זה ) שהוא חלק מהאדם והוא מגלה את פניומתה של האשה ( שהצד הפנימי הוא משמתגלה בה , יופי אמיתי ) אבל קודם כל העיקר הוא הסתכלות של אופי וכמו שאמרת כאן זה פשוט שמסתכלים על חלק האופי דרך היופי

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

5. גם בתאונות דרכים ישנן פציעות וקטיעת איברים (רותם)

שמא תאמר אסור לנשים לנסוע במכונית רק לרכב על חמור או גמל (כי סוס זה לא צנוע) ?

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

6. איזה תירוץ דבילי. באמת. (מתנגד לשילוב בנות ביחידות לוחמות)

כי בנות עומדות בתור כדי להתחתן עם קטועי איברים ממלחמות נכון? (שלא לדבר על פגיעות קשות אחרות כמו פרפלגיה, כוויות או הלם קרב),
אז יאללה, שאף אחד לא יתגייס.

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

7. חברים אני חושב שצריך להקשיב למה שהרב מתכוון ( לפי הבנתי ) (אושר)

אני חושב שהרב לא מתכוון שלא להתחתן אם משיהי שפצועה . אלא שהוא אומר זאת מהסתכלות מציאותית ולא אדיאלית . שמציאותית לצערי הרבה רוב האנשים מסתכלים גם על צד היופי , נפשי , גופני ( כמובן הרבה על אופי אבל לא רק ) ובגלל זה כמו שהרב אמר יש סכנה שפחות גברים יתענינו בה בחברה שלנו לצערי הלוואי שהדברים היו שונים .

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

8. עוד נקודות למחשבה בנושא (אושר)

יש לדעתי עוד בעיות שאשה שנלחמת ויורה בערבים יורד לה הרגש מוסרי של הכלה וקבלה שנמצאת לרוב הרבה יותר אצל נשיים מגברים ומתוך זה להכיל את בעלה ואת ילדיה ( פחות עם היא לא הייתה
, לרוב הבנות ) . ועוד זה מוריד הבדלים טובים בין נשים לגברים שמחזקת זוגיות .

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

9. אם עורכי האתר היו חפצים בכבודו של הרב היה עליהם להמנע מלפרסם את דבריו (אברהם)

לפי שעצם הדברים הם גנות בפי אומרם

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

10. למגיב 'אושר' (מאושר על שום מה?) השיעור שלך במגדריות, במחילה, שטויות במיץ עגבניות (עומר)

כל אדם עשוי להיפגע ברגש המוסרי שלו אם הוא הורג את הנפש - ואין זה משנה אם הוא נפגע פחות (גבר לשיטתך) או יותר (אשה לשיטתך). יש לומר על דבריך - מי האיש הירא ורך הלבב ילך וישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבו (הרך).

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

11. kndhc nxpr 10 (אושר )

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

12. למגיב מספר 10 (אושר)

אני מסכים איתך שיש בזה בעיה אצל גברים ( זה למה דוד לא בנה את בית המקדש ) ובכלל הלוואי עלי שלא היה מלחמות אבל זה לצורך . ואצל נשים זה יותר בעיה כי זה חזק אצלהם ההכלה והם פחות בניות למלחמה ( לרוב ובכללי ) רואים זאת לדעתי בהסתכלות פשוטה במציאות וגם במדע הפסכילוגי כיום וגם חז"ל : איש דרכו לכבוש ואין דרכה של אשה לכבוש ( אלא להכיל ) כל צריך להוסיף בצורה כללית כנראה יש יוצא מן הכלל . הבעיות בזה שהצד המכיל שבחברה הנשים ( להכיל את החלש וכו ) נהרס להם דבר זה עושה אותה פחות מכילה ( לא לגמרי אבל פחות ) וכך פחות להכיל את בעלה ואת ילדיה ( שזה מעלה שלה יותר חזק אצלה ) ודלעתי אחד מהבעיות שגורם לגירושין , פירוק משפחות ונוער , צריך להגיד זה אחד מהבעיות ויש הרבה שזה באשמת הגבר . בפנמיות אין אשמה לאף אחד אלא כל אחד מנסה להביע משהו ולא מבטא אותו נכון . אני מקווה שעניתי אני יש מח לקושיות ולתגובה . אני מתפפל לבורא עולם שאנחנו כחברה נמצא פיתרון לדבר ושיהיה לכולם טוב ושמחה אמיתית בעזרתו יתברך :)

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

13. תיקון הבנה (אושר )

הבעיה שהצד המכיל בחברה השני נהיה פחות מכיל אז כל החברה נהיית פחות מכילה רק בשעת צורך אונס כמו שהיה בתחילת המדינה ( כלה יוצאת מחופתה אז יש מקום אבל עדיף שלא לדעתי . לדעתי כל הפמינזם בא ללמד אותנו שאנחנו בחרברה צרכים יותר להיכיל ולהקשיב בכללי ( לפעמים אי אפשר לצורך כמו בהרבה סוגיות אבל לפחות ביומיום וכמה שיותר לנסות שאפשר ) להביא צד הנשי האמיתי לחברה

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

14. אושר אם אתה מבין מה שכתבת אשרך ודיינו (אברהם)

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

15. אברהם לא הבנתי אתה אומר שזה לא מובן ? (אושר )

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

16. מה שכתבתי בצורה מתוקנת (אושר )

אני מסכים איתך שיש בזה בעיה אצל גברים ( זה למה דוד לא בנה את בית המקדש ) ובכלל הלוואי עלי שלא יהיה מלחמות אבל יש לנו לצורך בהן . ואצל נשים זה יותר בעיה כי זה יותר חזק אצלהן צד שלרגש ההכלה והם פחות בניות למלחמה בצורה פיזית ( לרוב ובצורה יחסית) רואים זאת לדעתי בהסתכלות פשוטה במציאות , וגם במדע הפסכולוגי כיום וגם בחז"ל : איש דרכו לכבוש ואין דרכה של אשה לכבוש ( אלא להכיל ) אבל צריך להוסיף שכל זה בצורה כללית וכנראה יש יוצאות מן הכלל . הבעיות בזה שהצד המכיל שבחברה נהרס כי זה משהנשים מביאות ( להכיל את החלש וכו ) וזה נפחת אצלהן שהן לוחמות ( לא לגמרי אבל פחות ) וכך פחות להכיל את בעלה ואת ילדיה ( שזה מעלה שלה יותר חזק אצלה ) ולדעתי אחד מהבעיות שגורם לגירושין , פירוק משפחות ונוער .אבל צריך להגיד זה אחד מהבעיות ויש הרבה בעיות מצד הגברי . אבל בפנמיות אין אשמה לאף אחד אלא כל אחד מנסה להביע משהו( איש ואשה ) ופשוט לא מבטא אותו נכון . אני מקווה שעניתי אני ישמח לקושיות וגם לחילוק דעות . אני מתפלל לבורא עולם שאנחנו כחברה נמצא פיתרון לקושי זה ושיהיה לכולם טוב ושמחה אמתית בעזרתו יתברך :)

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

17. תיקון לתגובה השניה (אושר )

הבעיה היא שהצד המכיל בחברה הנשים נהיה פחות מכיל אז כל החברה נהיית פחות מכילה רגשית . ורק בשעת אונס כמו שהיה בתחילת המדינה ( כלה יוצאת מחופתה ) אז יש מקום אבל עדיף שלא לעשות שאין צורך. ולדעתי כל עניין הפמינזם בא ללמד אותנו שאנחנו כחברה צריכים יותר להכיל ולהקשיב בכללי אבל לפעמים אי אפשר לעשות זאת לצערי בהרבה סוגיות מורכבות בצורה שלמה אבל לפחות ביומיום וכמה שיותר לנסות כשאפשר . שזה לדעתי להביא את צד הנשי האמיתי .

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

18. אושר (על מה ולמה) אין "מדע פסיכולוגי" ואם התכוונת לפסיכולוגיה היא אינה מדע (אברהם)

'אין דרכה של אשה' וכל כיב"ז הם דברים שאינם מתייחסים למהותה של האשה אלא למצבה בחברה באותו זמן.

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

19. תגובה לאברהם (אושר )

אברהם תודה על השאלה אני התכוונתי לפסכלוגיה שהיא בעצם סוג של מדע ( הכרה שלנו את המציאות ) . ושיש להבנתי הבדלה אפילו במח של נשים וגברים לא באיכות אלא פשוט בצורה שונה . ( עיין ערך ספר המוח הנשי שאני ממליץ כדי להבין את הסוגיה וגם נשים מנגה וגברים ממאדים ) . לגבי האמירה של חז"ל אני חייב להגיד שזה שאלה טובה . אבל להבנתי האמירה של חז"ל היא מאוד מורכת מצד אחד יש צד מהותי בדבר זה שלא משתנה מעבר לזמן ומקום שגברים לרוב יותר "כובשים " מנשים ונשים יותר מכילות . ומצד שני אכן יש שינויים בחברה . לדוגמא שעכשיו נשים יותר יוצאות ועובדות ואין לזה לוב פסול . עקרון זה הוא אחד היסודות בפסיקת ההלכה להבנתי זה מאוד מורכב ועדין . אני מקווה שאני מובן אם לא בבקשה תגיד וגם תחלוק תודה.

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

20. הערות על התגובה האחרונה (אושר )

שהשינוי שבחברה שפעם הנשים פחות עבדו או שבכלל לא בכל העולם היה הדבר הנכון הפעם כי העולם היה פחות מוסרי ומכיל ועשיו יש יותר מוסריות והכלה וברך ה יש מה עוד להשתפר

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

21. הערות על התגובה האחרונה (אושר )

התכוונתי שהשינוי שבחברה זה שפעם הנשים פחות עבדו (או שכלל לא ) בכל העולם . וזה היה הדבר הנכון הפעם כי העולם היה פחות מוסרי ומכיל ועכשיו יש יותר מוסריות והכלה וברוך ה יש מה עוד להשתפר . ( כנאה יש עוד צדדים לסוגיה כל זה להבנתי )

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

22. המדע לא "מכיר את המציאות" אלא מסביר אותה והוא ניכר במתודה שבה הוא עושה את זה (אברהם)

אחרת להכיר את המציאות "יכולה" (באיזה אופן שלא יהיה) גם האסטרולוגיה...

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

23. תגובה לאברהם (אושר )

אברהם אני מצטער אבל לא נראה ל שאני לגמרי מבין אותך אבל אם כוונתך שהמדע מסיביר את המציאות החיצונית אני מסכים איתך אבל צריך להתחשב בה . אם כוונתך שהמדע לא אומר משהו על המציאות ( קרי תפיסה לא מודרנית ) אני יקשה אלייך שלפחות בצד החומרי של החיים זה כנראה הכלי הכי טוב להכיר אותה ( אלא אם כן יש לך כלי שמראה אחרת ) . אבל יש לי שאלה אתה באמת לא חושב שיש הבדלים מנשים לגברים בצורה כלשהי ?

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2018

24. אני סבור שאתה צריך להתרגל למחשבה "המהפכנית" שהאשה היא גם כן אדם ... (אברהם)

שנ' זכר ונקבה בראם וגו' ויקרא את שמם אדם (ביום הבראם)

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2018

25. תגובה לאברהם (אושר )

אני חושב שזה לא מהפכני אני חושב אפילו שיותר טובה מהגבר : רגשית מוסרית , בהכלה ,יצרתיות , אינטנלגציה רגשית , יכולת ביטוי , יופי , חברתיות . מידות . פשוט אנו נמצאים בחברה שהצדדים הגברים יותר נחשבים ולא בצדק . הרב קוק אומר שאשה יותר פנימית ומעל לגבר ורואים זאת שבפרשת בראשית היא נבראת אחרי הגבר שזה אומר יותר גבוה כי ככל שעולים בבריאה כך יותר גבוה הוא אומר זאת ביחס לאבולוציה

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2018

26. עוד נקודה (אושר )

אני מסכים שיש צדדים שווים בין לאיש לאשה אבל מצד שני יש הבדלים שאסור לטשטש

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2018

27. "רעיון מהפכני" אמרתי כמובן בסרקזם. (אברהם)

אבל מאיזה בחינה איש ואשה שניהם אדם - הווה אומר, בשניהם מְפָעֵם רצון להגשים מהווים וחלומות שעומדים מעבר לקיום "הפונקציה הטבעית" שלהם.

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2018

28. חחח הבנתי את זה (אושר )

יש בהם צדדים שווים : גופנית , נפשית , רוחנית ( לפני הנסירה ) . לגבי הדבר השני יכול להיות שיש דבר כזה צריך לבדוק זאת ושאלה אם זה טוב ,אבל צריך לדעת שאין חופש אמיתי בל זהות ושורשים ויש לזה סכנות רבים כמו : קיומית יולדה כמו שקורה בתרבות המערבית , נפשיות וכל משאמרתי לפני כן . וכל רצון צריך לדעת איך אפשר לממש אותו בלי לעשות סכנות וטעיות ולדעת רצונך הפנימי אמיתי בו ( תחשוב שיש למישהו רצון לרצוח חס ושלום לאלף הרבה הבדלות ) ולדעת להיות שמח במקומך

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2018

29. עוד נקודה (אושר )

לעשות זאת בצורה הנכונה זה דוד המלך כשלמד תורה היה עדין כמו תולעת וכשיצא למלחמה היה חזק כמו עץ כלומר צריך לעשות כנאה בהתאמה נכונה

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2018

30. כל ההבדלים הפיזיולוגיים והנפשיים וכו' בין האיש לאשה, ולזה אתה יכול להוסיף את גם כל נתוני המציאות כולה, אינם רלוונטיים לגבי הרצון (החפשי) ! (אברהם)

תכנן של כל הרציות האלה כולן - בלי להתייחס לצד המוסרי שלהן - ברי שהן אינן פונקציה של מִגְדָר*. קניין מקומה של הכרת הדבר הזה בתודעה, הוא המאפיין את מעמד האשה (בפועל ובכוח) בחברה המודרנית.
*אמנם ישנם היום עדיין בני אדם רבים שמעוניינים להגביל את הרצייה של האשה לתחום אחד מסוים.

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2018

31. ,תגובה (אושר )

אתה עדיין צריך להתחשב בהם , tאני מצטער אם ל הבנתי אני אומר שהמוסר בתחום זה נוצר מתוך התאמה מה שה" ברא אותך ולא להפך אני מסכים שרצון זה דבר גדול זה כל העניין אם תפילה ( שהיא גם יותר נשית ) אבל צריך לדעת מהו באמת רצונך . אם רוצני זה לרצוח האם זה רצון טוב ?

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2018

32. וגם עניין הגבלה לתחום אחד זה שקר גדול סתכל על החברה החרדית שבה גם הנשים עוד יותר האבות לא אז אין דבר בשום חברה ואם התכוונת לתחום משפחה אני חושב שזה תח (אושר )

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2018

33. בחברה החרדית שהנשים עובדות והבעלים לומדים ( חברה פמינסטית ) (אושר )

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2018

34. *תחום משפחה היא יותר טובה מכל קריריה דמיונית כשהיא לעצמה (אושר)

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ליברמן ואיזנקוט צילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

כך נערכת ישראל להגן על יישובי הצפון

קרא עוד