"ביטול השבת בפרהסיה - דבר שאי אפשר להשלים איתו"

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, יצא בשבועות האחרונים למאבק למען שמירת השבת במרחב הציבורי. בין היתר הוא נפגש עם חברי כנסת בנושא, ורתם את תנועות הנוער לעסוק בסוגיה בשבת הקרובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/18 21:54 טז בשבט התשעח

"ביטול השבת בפרהסיה - דבר שאי אפשר להשלים איתו"
הרב אריה שטרן במאבק על השבת, צילום: יח"צ

בשבועות האחרונים נפגש רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, עם רוב חברי הכנסת מהבית היהודי, והביע בפניהם את זעזועו מהשינוי שחל בחודשים האחרונים עם פתיחת המרכולים ועבודות הרכבת בשבת.

לטענתו, חייב להיות רב שילווה את נושא עבודות התשתית לרכבת, שכן לדבריו לא כל דבר זה פיקוח נפש. הרב כתב על כך גם למועצת הרבנות הראשית שבה הוא חבר ודיבר בפניהם על העניין. 

בשבוע שעבר כינס הרב אסיפה מיוחדת בבית הרב קוק, בהשתתפות סגן שר הביטחון אלי בן דהן, ח"כ מוטי יוגב, הרב אורי שרקי, הרב יהודה בן ישי ורבני קהילות נוספים, שבה דנו בדרכי פעולה. במהלך האסיפה התבטא הרב בחריפות נגד חילול שבת, ואמר: "תיקצצנה ידי לפני שאחתום על חילולי שבת" .

הרב גם הביע את חרדתו לחינוך הנוער, שאינו שומע את נציגיו פועלים בעניין. באסיפה הוחלט כי בשבת הקרובה, שבת פרשת יתרו, דרשות השבת יוקדשו לשמירת השבת במדינת ישראל והדבר יועבר גם לתנועות הנוער.

הרב נפגש כבר עם מזכ"לי בני עקיבא, אריאל ועזרא בנושא, והם התחייבו לעסוק בסוגיה יחד עם החניכים בתנועות הנוער, ולהסביר על חשיבות השבת הציבורית במדינת ישראל.

"אסור לנו להשלים עם פסיקות בג"ץ והמגמה שהולכת ומשתלטת על השיח הציבורי, אסור לוותר. ביטול השבת בפרהסיה הציבורית של מדינת ישראל הוא דבר שאף אדם שאכפת לו ממדינת ישראל יכול להשלים איתו", אמר הרב שטרן.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן