אופטימיות: בתי מדרש שונים נפגשו ודנו על "תנ"ך בגובה העיניים"

במשך שנים ארוכות מתנהל הדיון מהי הגישה הנכונה בה יש ללמוד את התנ"ך ועל היחס לגיבוריו. דיון משותף של הרב קשתיאל מעלי והרב בזק מגוש עציון, שם את הדברים על השולחן כששני הרבנים לימדו את אותה סוגיה בתנ"ך. מומלץ לצפייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/17 16:37 ב באב התשעז

אופטימיות: בתי מדרש שונים נפגשו ודנו על "תנ"ך בגובה העיניים"
הרב קשתיאל, הרב רייס והרב בבזק, צילום: צילום מסך

מרבים לדבר על הקרע בתוך עולם הישיבות ולהאשים זה את זה בפלגנות, בפשרנות או בקיצוניות. מפגש מרתק שהראה שאפשר לעשות את הדיונים הללו ללא רעשי הרקע המיותרים התקיים השבוע במסגרת ימי העיון המסורתיים של מכללת הרצוג בישיבת הר עציון דיון בין הרב אליעזר קשתיאל, ראש בית המדרש לבוגרי צבא של מוסדות 'בני דוד' ביישוב עלי ביחד עם הרב אמנון בזק ר"מ בישיבת הר עציון שבגוש עציון. את המפגש הנחה יושב ראש החוג לתנ"ך במכללה האקדמית הרצוג הרב ד"ר שוקי רייס.

הרב קשתיאל והרב בזק העבירו שיעור, במשך 20 דקות כל אחד, על האשה השונמית והנביא אלישע באמצעות הכלים הפרשניים איתם הם רגילים ללמוד וללמד. בסיום שני השיעורים הציגו כל אחד מהם את גישתו בנושא לימוד התנ"ך והגישה העקרונית שבה יש לגשת בניתוח הפרקים.

הרב בזק שהגדיר את הלימוד המשותף כ'היסטורי' כתב בדף הפייסבוק שלו: "הדיון היה נוקב, משמעותי ומכבד, ודומה שמעבר לכל מה שנאמר בו, חשיבותו העיקרית היא בעצם קיומו: האפשרות ללבן יחד סוגיות תנ"כיות שבמחלוקת, מתוך כבוד הדדי ושיח פתוח. למיטב ידיעתי הייתה זו הפעם הראשונה שמפגש מסוג כזה התקיים, ותקוותי שיישומו המוצלח ישמש פתח למפגשים רבים נוספים כאלה. תודה מיוחדת לרב קשתיאל על הפתיחות, הקֶשֶב ולימוד התורה המשותף".