רכבת ישראל מתחדשת: עשרות תחנות שופצו בזמן הקורונה

ברכבת ניצלו את השבתת הקורונה לפיתוח תשתיות, ובמקביל לשדרוג התחנות הקיימות ושיפוצן. כארבעים תחנות רכבת ברחבי הארץ עברו מתיחות פנים, שיפוצים ועבודות פיתוח שונות | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/20 14:20 כ באייר התשפ

רכבת ישראל מתחדשת: עשרות תחנות שופצו בזמן הקורונה
עבודות שדרוג בתחנות הרכבת, צילום: רכבת ישראל

לצד האצת פרויקטי תשתית, תחזוקת המסילות וקרונות הרכבת, ניצלה רכבת ישראל את השבועות בהם הופסקה תנועת הרכבות לשדרוג של כ-40 תחנות ברחבי הארץ, המהוות מעל למחצית מכלל תחנות הרכבת. 

עבודות אלה שנאמדות למעלה מ-15 מיליון שקלים,  תוכננו להתבצע במהלך השנים הקרובות, והואצו משמעותית בהתאם להנחייתו של מנכ"ל הרכבת, מיכאל (מיכה) מייקנסר, עם תחילת משבר הקורונה והפסקת שירות הרכבות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בימים אלה משלימה הרכבת את האצת העבודות בתחנות, לקראת חזרתה ההדרגתית של תנועת הרכבות ביום ראשון הקרוב, זאת בכפוף לאישורו של משרד הבריאות להפעלת הרכבת.  

מנכ"ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר ציין: "אנו נערכים  לפתיחת התחנות וחידושה ההדרגתי של תנועת הרכבות, וממתינים לקבלת האישורים לכך  ממשרד הבריאות. 
לצד האצת פרויקטים נרחבים בתחום תשתיות המסילה, חישמול וצי הנייד, ניצלנו את התקופה האחרונה לביצוע שיפוצים ושדרוגים במעל למחצית מתחנות הרכבת בארץ, כך שהציבור ייהנה משירות מתקדם ואיכותי יותר עם החזרה ההדרגתית לשגרה. 
זו ההזדמנות להזכיר לנוסעינו כי כללי הריחוק החברתי תקפים גם ברכבת, עטיית מסיכה, שמירת מרחק בקרונות ברציפים, שמירה על היגיינה והימנעות מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה".

עיקר שדרוגי תחנות הצפון

תחנת נהריה – התחנה המשרתת כ-130 נוסעים מידי חודש עברה שדרוג משמעותי בעלות של כ-450 אלף ₪, במסגרתו הוחלף ריצוף אולם הנוסעים בתחנה, הוחלפה התאורה, בוצעו עבודות צביעה ושדרוג שילוט ומרכיבי נגישות, גינון וגיזום, וכן בוצע שיפוץ מקיף לתאי השירותים המיועדים לנוסעים עם מוגבלויות. 

תחנת חיפה מרכז השמונה – בתחנה המשרתת כ-100 אלף נוסעים מידי חודש בוצעו עבודות הצללה וקירוי, לצד החלפה ושדרוג של תאורת התחנה לתאורת LED נעימה וחסכונית, וכן טיפול בניקוז הגשמים בתחנה ואיטום הגג.  כל זאת בעלות של קרוב ל-250 אלף ₪. 

תחנת חיפה חוף הכרמל - בשבועות האחרונים חודש אולם הנוסעים בתחנה, ממנה מבוצעות קרוב ל-200 אלף נסיעות בחודש, לצד החלפה ושדרוג של תאי שירותים, צביעה של קירות התחנה, ריצוף, התקנת מכונות שיקוף חדשות וחידוש אמצעי הבטיחות בתחנה כגון החלפת הפס הצהוב ברציפים. סך עלות העבודות בתחנה – כ-5 מיליון ₪. 

קרוי חדש בתחנת קיסריה

קרוי חדש בתחנת קיסריהצילום: רכבת ישראל

תחנת בנימינה – כחלק מעבודות השדרוג בתחנה, ממנה מבוצעות למעלה מ-140 אלף נסיעות מידי חודש, הוחלף ושודרג קירוי הרציפים, התווספו שערי כניסה לרציפים והוזזו קרוסלות היציאה, לטובת שיפור זרימת הנוסעים והפחתת העומסים במעברים. כל זאת בעלות של כ-800 אלף ₪. 
לצד זאת, הואץ בכשלושה חודשים פרויקט נרחב שעלותו כ- 2 מיליון שקלים,  להארכת רציף מספר 2/3  בתחנה,  מ- 215 מטרים לכ- 250 מטרים. בכך תתאפשר הוספת קרונות לחלק מהרכבות העוברות בתחנה, כך שיוכלו להכיל נוסעים רבים יותר, בין היתר כחלק מההכנה לקליטת הרכבות החשמליות החדשות, ושיפור השירות לנוסעים.

תחנת קיסריה-פרדס חנה - בתחנה המשרתת כ-60 אלף נוסעים בחודש שודרג, הוחלף ותוקן קירוי הרציף המערבי בעלות של כ-300 אלף ₪. 

תחנת חדרה - בתחנה בה מבוצעות למעל מ-100 אלף נסיעות מידי חודש, הושקעו כ-4 מיליון שקלים בהאצת פרויקט הקמת מסוף התחבורה הציבורית החדש הסמוך לתחנה.  האצת העבודות הביאה להקדמה של כחודשיים בפרויקט.

בתחנות הרצליה וחיפה בת גלים - חודשו ושודרגו המעברים התת קרקעיים והוסדרו פתרונות ניקוז בעלות של כ-800 אלף ₪. בתחנת הרצליה בוצעו במקביל עבודות לחיבור ישיר ומהיר של רציפי התחנה לגשר הולכי רגל העובר מעל נתיבי איילון. החיבור יאפשר שיפור השירות והנגישות של נוסעי התחנה לשני חלקי העיר הרצליה, וחיבור משופר למרכזי התעסוקה בהרצליה פיתוח.

עיקר שדרוגי תחנות הדרום

תחנת אשקלון – בתחנה המשרתת למעלה מ-125 אלף נוסעים בחודש התווסף קירוי בחלקים רבים ברציפים ובוצעו עבודות צביעה נרחבות. זאת לצד האצת העבודות להקמת מתחם תפעולי חשמלי חדש המוקם בעיר, וחיבורו לרשת המסילות הארצית.  

תחנת רחובות – בתחנה הנחשבת לאחת המרכזיות בארץ עם כ-180 אלף נוסעים מידי חודש, יחלו בקרוב עבודות נרחבות בעלות של כ-15 מיליון ₪ הכוללות שדרוג ושיפוץ מקיף של מבני התחנה, תוספת של שערי כניסה ויציאה לרציפים והוספת עמדות בידוק בטחוני וקרוסלות יציאה לשיפור זרימת הנוסעים והפחתת עומסים, שדרוג של תאי השירותים, שדרוג המעבר התת קרקעי בין הרציפים, שיפור אמצעי הנגישות ושדרוג מערכת גילוי האש בתחנה. 
חזית התחנה תשודרג גם היא  משמעותית עם הרחבת מדרכת הולכי הרגל הסמוכה לכניסה, הוספת גגון לקירוי הכניסה, תוספת של חניות אופניים, שתילת עצים ועבודות גינון שונות.

תחנת אשדוד-עד הלום - בתחנה המשרתת כ-160 אלף נוסעים בחודש שודרגו המעליות ובוצעו עבודות צביעה נרחבות, ושיפוץ מרחב השירותים בעלות של קרוב ל-600 אלף ₪.

בתחנות ב"ש מרכז וב"ש צפון האוניברסיטה בוצעו עבודות צביעה נרחבות. בנוסף בתחנת ב"ש צפון האונ' הוקמו תאי שירותים נוספים בקומת הרציפים ושודרגו השירותים הקיימים בקומת הכניסה, שיפור הנגישות לבעלי מוגבלויות, כל זאת בעלות של כמיליון שקלים.  כל  זאת לצד עבודות תשתית ופיתוח להוספת רציף חמישי בתחנת ב"ש מרכז, אשר יאפשר הגדלת תדירות הרכבות בתחנה בעתיד.  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן