הקלטות פרשת הרפז נחשפות | מנדלבליט לאשכנזי: "אסגור לך את העניין"

סערה ברשתות החברתיות בעקבות דבריה של איילה חסון בשידור חי לגבי פרשת הרפז. חסון חשפה כי בהקלטות אשר נאסרו בצו איסור פרסום אומר מנדלבליט לאשכנזי: "אני אסגור לך את העניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 08:53 טז באייר התשפ

הקלטות פרשת הרפז נחשפות | מנדלבליט לאשכנזי: "אסגור לך את העניין"
מנדלבליט., צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

פרשנית חדשות 13, איילה חסון, טענה אתמול בשידור חי כי היא מחזיקה בידיה הקלטות מהן עולה כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיבש חקירה, לכאורה, במסגרת פרשת הרפז.

על פי הדיווח של חסון, האירוע התרחש, כאמור, במסגרת 'פרשת הרפז' המפורסמת, ובהקלטות שטרם פורסמו נשמע מנדלבליט, שכיהן אז כפרקליט הצבאי ראשי , אומר, לכאורה, לגבי אשכנזי (ששימש אז כרמטכ"ל) "אני אסגור לך את העניין".

העימות באולפן חדשות 13 והחשיפה של איילה חסון:

https://www.facebook.com/mkamirohana/videos/317020719279266/

חסון, שהצהירה במהלך העימות עם הכתב המשפטי של ערוץ 13, אביעד גליקמן, כי היא יודעת שהיא אוללי עוברת על החוק כשהיא מפרסמת זאת, אמרה שמנדלבליט נשמע אומר בהקלטות: "אני אדאג שהסגנית שלי תסגור את זה, אני אקבע לה; אני אדאג ששוקי למברגר (מבכירי הפרקליטות) יהיה, ויטה את הכף לטובתנו". לפי הדיווח, אשכנזי השיב, לכאורה, אז לפצ"ר: "המפכ"ל איתנו. הוא הבטיח שהוא דואג לנו".

מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט נמסר בתגובה: "השיחה בין אשכנזי למנדלבליט שאליה התייחסו הפרסומים בערוץ 13, הייתה אחת ממספר שיחות שעליהן נחקר מנדלבליט בשעתו. במהלך חקירתו של מנדלבליט, בזמן השמעת השיחה, התברר לראשונה כי ההקלטה נעשתה על אף שאשכנזי הורה למזכירתו להפסיק את ההקלטה האוטומטית, הוראה שהפכה את השיחה להאזנת סתר, ומשכך הורתה הפרקליטה המלווה שלא לעשות שימוש בהקלטה זו מאותו רגע ואילך, ולשים את ההקלטה והתמליל במעטפה סגורה, בהתאם לחוק האזנת סתר".

עוד נמסר כי "בניגוד לפרסומים שונים, כל הנוגעים בדבר סברו בשעתו כי אין אפשרות משפטית לפנות לביהמ"ש על מנת לעשות שימוש בשיחה במסגרת החקירה, מאחר שזו אפשרות שקיימת רק לגבי עבירות מסוג פשע חמור. החקירה לא עסקה בעבירות מסוג זה. הפרסומים במהלך סוף השבוע האחרון הם מעוותים ואינם משקפים את התוכן ואת הדברים כהוויתם. מכל מקום, אנו שבים ומבהירים כי פרסום תכנים כאלה ואחרים מתוך האזנת סתר הוא עבירה פלילית".

נזכיר כי מסמך הרפז, שנודע תחילה כמסמך גלנט, הוא מסמך שנחשף בתוכנית "אולפן שישי"  בשנת 2010, ובו הנחיות לבניית תדמית חיובית לאחד המועמדים לכהונת הרמטכ"ל,  יואב גלנט, תוך הכפשת אחרים. המסמך,שגילויו ברבים עורר סערה ציבורית, התגלה כמזויף. בכך רק גברה הסערה עקב המעשה החמור של זיופו וחוסר הבהירות לגבי השתלשלות האירועים סביבו. בתחילה נודע המסמך כ"מסמך גלנט", אך לאחר שפורסם שהמסמך זויף בידי בועז הרפז, הלכה וגברה ההתייחסות התקשורתית אליו כ"מסמך הרפז".

המסמך, שנכתב בתקופה שבה שררה מתיחות רבה בין שר הביטחון אהוד ברק ולשכתו לרמטכ"ל גבי אשכנזי ולשכתו, ובה על פי פרסומים גם הפרקליט הצבאי הראשי, מנדלבליטהוביל לסכסוך בין שר הביטחון לרמטכ"ל, שחשדו זה בזה כי המסמך נכתב בהוראתו של השני. מניעיו של הרפז נותרו לא ברורים.

ההקלטות מהפרשה נאסרו לפרסום בשל היותר האזנות סתר, ולא פורסמו, על אף עתירות לבית המשפט העליון על כך, העתירות נדחו.