אלפי ערכות לזיהוי נגיף הקורונה הועברו לרשות הפלסטינית

הסיוע הישראלי לעזה נמשך. אלפי ערכות לזיהוי נדבקים הועברו לצוותים הפלסטיניים. רופאים ישראלים העבירו הדרכות לרופאים בעזה, שיקבלו גם ערכות מיגון שישמשו אותם בעת טיפול בחולים. "התמוטטות בריאותית של הרשות הפלשתינית תשפיע קשות גם על ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/20 17:07 כב בניסן התשפ

אלפי ערכות לזיהוי נגיף הקורונה הועברו לרשות הפלסטינית
ריבלין עם כחלון ושליח האו"ם, צילום: דוברות בית הנשיא

אלפי ערכות בדיקות לזיהוי נגיף הקורונה הועברו מישראל למערכות הבריאות הפלסטיניות. נגיף הקורונה מתפשט ממשיך להביא להביא להידבקויות ולא פוסח גם על תושבי הרשות. היום (ה') העבירה ישראל לרשות את אלפי הבדיקות, כמו גם אלפי ערכות מיגון לצוות הרפואיים בעזה. נוסף על כך, בתיאום מיוחד הועברו הדרכות של רופאים ישראלים למקביליהם הפלסטיניים שהסבירו להם כיצד לסיייע לאזרחיהם. 

נשיא המדינה ראבון ריבלין, הסביר במהלך פגישתו עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקואלי מלדנוב את הצורך בעזרה הישראלית. "שיתוף פעולה אינו אפשרות, הוא חובתנו הבסיסית על מנת שנוכל להבטיח את שלומם של אזרחינו כולם. המגיפה מוכיחה שוב ושוב כי אינה יודעת גבולות וכי רק באמצעות שיח משותף ושילוב משאבים נצליח להאבק בה".

גם שר האוצר משה כחלון התייחס לעזרה והסביר מדוע היא נצרכת: "מצב הקורונה בגדה מדאיג את כולנו ועלול להוביל למשבר הומניטארי. הקורונה לא מפרידה בין עמים ואזורים גאוגרפיים, התמוטטות בריאותית של הרשות הפלשתינית תשפיע קשות גם על ישראל. האינטרס שלנו הוא לסייע לרשות במציאות מורכבת זו".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון אמר במהלך הפגישה: ״כארגון ביטחוני-לאומי יש לנו משימה משמעותית לסייע למניעת התפשטות נגיף הקורונה ביהודה ושומרון, אך לא פחות חשוב מכך, יש לנו חובה לאומית ומוסרית לסייע ככל שביכולתנו לאזרחי המדינה - מתוך תחושת שליחות ומחויבות לעם. מדינת ישראל באמצעות היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים תוסיף לפעול ולסייע למאבק נגד התפרצות נגיף הקורונה בשטחים הפלסטינים. זאת באמצעות הגשת סיוע, תיאום וקיום שיח ושיתוף פעולה מיטבי למול מערכת הבריאות הפלסטינית והקהילה הבינלאומית״

יש לציין, כי מרגע התפרצות הנגיף בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית ועד לרגע זה – לא נסגרו מעברי הסחורות מישראל לשטחים. מעבר כרם שלום שבדרום רצועת עזה פועל כשגרה, כך גם שורה של מעברי סחורות שפועלים לאורך כל שטחי יהודה ושומרון - מג'נין שבצפון ועד לחברון שבדרום.