עימות בישיבת הממשלה: השרים סמוטריץ', חוטובלי ואלקין נגד סעיף ההכרה במדינה פלסטינית

נתניהו: אני עובד על הסיפוח תקופה ארוכה. סמוטריץ': אתה תהיה בעד מדינה פלסטינית אם הם יקיימו את התנאים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/20 15:33 יד בשבט התשפ

עימות בישיבת הממשלה: השרים סמוטריץ', חוטובלי ואלקין נגד סעיף ההכרה במדינה פלסטינית
ארכיון: נתניהו בישיבת ממשלה, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

בישיבת הממשלה השבועית הבוקר התקיים עימות בין מספר שרים וראש הממשלה כך פרסם עמית סגל.

במהלך הישיבה אמר נתניהו כי הוא עובד על הסיפוח תקופה ארוכה ושהוא מקווה לממש אותה לאחר השלמת המיפוי. נתניהו גם הציע שלא להתרשם מכל הצייצנים ש"לא הביאו כל מה שאני הבאתי" נתניהו הוסיף: "הדבר הזה מחייב מיפוי מדויק של השטחים הללו, השטח כולו, יש לו פרימטר של 800 קילומטר. העבודה התחילה, הצוות הישראלי כבר יצא לדרך, הרכבת יצאה לדרך והעבודה הזו תושלם. ארה"ב ואנחנו הסכמנו שכשהתהליך כולו יושלם נביא אותו לממשלה. אבל האמריקנים אומרים בצורה הכי ברורה: ׳אנחנו רוצים לתת לכם את ההכרה, ואנחנו ניתן לכם אותה כשהתהליך כולו יושלם.׳ ההכרה זה הדבר העיקרי"

השרים סמוטריץ, חוטובולי ואלקין יצאו נגד הסעיף של ההכרה במדינה פלסטינית. סמוטריץ אמר לנתניהו: "הירי שלך עלינו בנגמ"ש לא נותן לך אף קול ולא יקרב אותך לכס רה"מ. לשיטתך, אתה תהיה בעד מדינה אם הפלסטינים יקיימו את התנאים".

לוין ענה לסמוטריץ' בצעקות: "אנחנו עשינו מאמץ עליון כדי להגיע לתוצאה שהתכנית לא תבוא לדיון ולאישור בממשלה, ושהיכולת לבצע את החלת הריבונות איננה תלויה באישור בממשלה, וההתעקשות שלך להעלות את זה פה גורמת נזק עצום ומסכנת את היכולת להשלים את המהלך".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן