פרסום ראשון: 26 רבני תורת החיים במכתב תמיכה ברב שמואל טל: "בירור יסודי העלה כי מדובר בסילופים"

לאחר שרבנים בכירים הזהירות את הציבור וביקשו להתרחק ממוסדות הרב שמואל טל, יוצאים הערב רבני הישיבה במכתב לציבור "כשהאמת תתגלה הרבה גורמים יובכו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/20 20:04 יח בטבת התשפ

פרסום ראשון: 26 רבני תורת החיים במכתב תמיכה ברב שמואל טל: "בירור יסודי העלה כי מדובר בסילופים"
הפרשה עדיין לא הסתיימה. הרב טל, צילום: ישיבת תורת החיים

לאחר שבתחילת השבוע הוציאו רבנים בכירים בציונות הדתית על מכתב חריף כנגד הרב טל  בו כתבו כי "שומר נפשו ונפש בניו ובנותיו, ירחק מהרב טל וממוסדותיו", פונים הערב רבנים מהישיבה במכתב לציבור הוא הם מביעים את תמיכתם ברב טל למרות מחאת הרבנים.

כפי שפרסמנו בכיפה, במכתב החריף אותו עליו חתומים הרב דרוקמן, הרב אריאל, הרב לבנון ורבנים נוספים, נכתב "בעקבות הגילויים החדשים בפרשיית הרב טל, על קשריו האינטמים והמכוערים עם אישה נשואה מעובדות הישיבה, המצטרפים לקשר הרומנטי הפסול עם אשת איש לעוד מעשים מכוערים, אנו חוזרים על הראשונות. התנהגותו של הרב טל מחללת שם שמיים ומבזה את תורת ישראל".

כעת, מבקשים רבני הישיבה להציג לציבור את גרסתם, לפיה הגיעו "למסקנה חד משמעית שמדובר בסילופים, שקרים ועלילות." הרבנים גם ביקשו להכחיש כאילו מדובר בכת  "כמעט כל תלמיד בישיבה או בשאר המוסדות, יכול להעיד על אמת פשוטה זו, שאין כאן לא 'כת' ולא קבוצה סגורה, אלא מסירת תורה של רבנים ותלמידים, סביב בית מדרש חי ונושם ב"ה".

במכתב עצמו מובעת תמיכה גורפת ובלתי מסוייגת ברב שמואל טל, אך התייחסות לגופן של הטענות היא כללית וללא הצגת הוכחות או ראיות הסותרות את הדברים שפורסמו עם התפוצצות הפרשה.

"עברנו תקופה לא קלה. אך בה' יתברך אנו בוטחים. הוא המביא את הנסיונות עלינו, והוא המחזק אותנו באמונה ונותן לנו את הכוחות להתמודד ולקום" חותמים הרבנים את המכתב, "מאמינים אנו באמונה שלימה שסוף האמת לצאת לאור, ושהניסיון הגדול הזה רק יצמיח וירומם את כולנו"


להורדת הקובץ