1,500 איש נכנסו הלילה להתפלל בקבר יוסף

צה"ל אבטח את של כ 1,500 מתפללים למתחם קבר יוסף בעיר שכם. בין הנכנסים: אלוף פיקוד מרכז הנכנס

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/18 10:18 כ בניסן התשעח

1,500 איש נכנסו הלילה להתפלל בקבר יוסף
כניסה לקבר יוסף, צילום: רועי חדי

אלוף פיקוד מרכז הנכנס האלוף  פדן הגיע  כדי לעקוב מקרוב אחר הכניסה יחד עם מח"ט שומרון מלווה על ידי ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ואנשי מנהלת קבר יוסף שליד המועצה האזורית שומרון. ראש מועצת שומרון קיים יחד עם האלוף סיור במתחם, ושוחח עימו על הצרכים והאתגרים במקום.  

בין הנכנסים היו גם: ראש מועצת שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, הרב מרדכי גרוס אב בית דין חניכי הישיבות בבני ברק, אלוף פיקוד מרכז הנכנס האלוף נדב פדן,  מח"ט שומרון אל"מ גלעד עמית, קצין הגמ"ר חטיבת שומרון רס"ן שלומי כהן, מח"ט מנשה לשעבר אל"מ אורן זיני, 
המתפללים קיימו תפילה חגיגית לרגל חוה"מ פסח, ופתחו בשירה וריקודים. הלילה גם התקיימה אזכרתו של בן יוסף לבנת, שנרצח במקום ע"י שוטרים פלסטינים לפני 7 שנים כאשר נכנס עם חבריו כדי להתפלל. 

ביקור בקבר יוסף

ביקור בקבר יוסףצילום: רועי חדי

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר במקום:  "מרגש לראות את ההמונים מגיעים בכל פעם מהארץ ומחול, דתיים חילונים חרדים חיילים מתרגשים ומזילים דמעה במקום הקדוש הזה, כל מי שמגיע לקבר יוסף מרגיש את הקדושה באוויר וזה משפיע. השמחה גדולה ומכופלת בחוהמ פסח, כשגם ביום מגיעים עשרות אלפי מטיילים לשומרון וגם בלילה לקבר יוסף. תמיד הכניסה מהולה בכאב על כך שצריך להכנס בלילה, ישיבת עוד יוסף חי לא פעילה, ואנחנו מאמינים שגם נחזור. יוסף מאחד את כל עם ישראל וזה גם מה שקורה כאן. נתחזק בבניין הארץ". 

דגן הודה לאלוף הפיקוד האלוף נדב פדן,  למחט שומרון לקצין ההגמר ולמנהלת המקומות הקדושים  על  הבאת האלפים למקום.