תתרחק משם ניר, זה לא מתאים לך

"תחזור אלינו, ניר, אל תתרחק מאיתנו, אל תתפתה לתהילה זמנית בתקשורת ואצל ראשי הצבא, על חשבון אובדן האמת הפנימית". חיים טייטלבוים במכתב למג"ד הגדוד המוערב, בוגר בני דוד, סא"ל ניר דופט על החלטתו לקבל את התפקיד

חדשות כיפה חיים טייטלבוים 21/03/17 11:51 כג באדר התשעז

תתרחק משם ניר, זה לא מתאים לך
דובר צהל, צילום: דובר צהל

תתרחק משם, ניר. תתרחק משם, זה לא מתאים לך. הצליחו לבלבל אותך. אותך הצליחו להפוך להיות נושא הדגל של המלחמה נגד התורה, נגד הדתיים, נגד ההלכה הפשוטה?

תתרחק מהגדוד המעורב הזה, ניר. תתרחק, כי לא מתאים לך לסייע לדבר עבירה כזה, לחולשה כזו, לתת כזה מכשול לפני עיוור ועיוורת.

תתרחק מלפגוע ככה בצניעות היקרה לנו כ"כ. לסייע לערבוב כזה שבין חיילים וחיילות, שתחת פיקודך יסחבו זה את זו אחת על אחד, ישכבו זו לצד זה במארב 72, ייפלו זה על זו בתוך הנגמש, ישמרו שניים לבד בעמדה נידחת,בפילבוקס. ותורתנו מדריכה אותנו דוקא להוסיף טהרה במחנה, דוקא שם, ואתה תהיה זה המוסיף טומאה?

תתרחק משם, ניר. כי זה לא אנושי. לערבב ככה בנים ובנות, שיצטרכו להימצא יחד במצבים אינטימיים מאד, שנמצאים בהם לוחמים זה עם זה, אבל ממש לא זה עם זו, ממש לא!

נכון, הפיקוד הבכיר בצבא מבולבל, ובשם השוויון המדומה שכח אנושיות פשוטה מהי, אבל אתה, ניר? זה לא תפקיד בשבילנו. אנחנו לא נהיה שותפים לטירוף הזה, לעוות לכל כך הרבה נשים את העוצמה המיוחדת שלהן, הנשית, לא התחפושת הגברית. עוצמה של עדינות, רגישות מופלאה, הכלה, הקשבה, עוצמה של עולם פנימי טהור, עוצמה של אמא. עוצמה שלא קיימת אצלנו, הגברים, עוצמה שאיתה מביאים חיים חדשים לעולם,שאיתה מגדלים ילדים. כן, זה חשוב לא פחות מלהיות לוחמת, הרבה יותר.

אתה באמת חושב שהקשיחות הצבאית לא מטשטשת לבנות הללו את הכוחות המופלאים שנטע בהן ריבונו של עולם? שנינו יודעים שכן. העם שלנו זקוק לכוחות הנשיים הללו הרבה יותר משהוא זקוק למעטה של גבריות לא אמתית אצל הלוחמות, שרוצים שתגדל תחת פיקודך. ואתה תהיה שותף לפשע הזה כלפי אומתנו האהובה?

תתרחק משם, ניר. כי זה פוגע בצבא שלנו. אתה יודע כמוני שהוא נחלש בגלל העיוות הזה, כבר אפילו לא מסתירים את זה.

אתה יודע שהקב"ה ברא לאישה גוף אחר מלאיש, שנועד לתפקידים אחרים, ולכן ליד הקיר יש ספסל, ולכן את משקל הציוד צריך להוריד, ולסחוב פחות, ואת בוחן הלורן המשופר שבסיום קורס קצינים הקצינות לא עושות. והכמות הלא הגיונית של לוחמות שמסיימות את הצבא פצועות ונכות. זה פוגע ביכולות המקצועיות של צה"ל. והכל למען הדת החדשה-דת השוויון.

ככה זה כשמוסר נקבע ע"י אנושות מערבית, מבולבלת. וכל הקצינים הבכירים חייבים לשתוק, אחרת ימצאו מיד את דרכם החוצה. ואין מי שיצעק שהמלך עירום. אבל אתה? אתה הרי יודע שיש מוסר אלוקי,שיש תורה, שיש הלכה.

ואתה תהיה מסייע לדבר העבירה? אתה תפעל נגד פסיקת הרבנות הראשית מאז ומעולם, ונגד פסיקת כל גדולי ישראל כולם, שאסרו התגייסות של בנות לצבא? כולם, כן, כולם. גם אלה שאומרים שכאילו התירו לך את זה.

תתרחק משם, ניר. נכון, זה כנראה יאלץ אותך לעזוב את הצבא, לוותר על קידום, על תפקיד. אבל זה ייתן לך הרבה יותר- את המצפון שלך בחזרה. את יראת השמיים שלך. כן, היא שווה הרבה יותר מהתפקיד. תתקרב אליה בחזרה, ניר. אנחנו זקוקים לך, ליראת שמים שלך.

יש לכולנו התמודדות לא פשוטה לאחרונה, אנחנו לא רגילים שנלחמים בנו, שמנסים לשנות את אמונתנו, שאנחנו, שהתרגלנו להוביל, למשוך קדימה, פתאום הפכנו לאויבי התרבות החדשה, לאויבי הערכים החדשים, ללא מובנים, למותקפים. כולנו, כולל תורתינו ורבותינו. אנחנו לא רגילים לזה. ובטח לא כשמי שנלחם בנו זה צבאנו האהוב, שראשיו שינו את תפקידו, מלהגן על מדינתנו האהובה, לחינוך העם לערכים פלורליסטיים, דמוקרטיים, מערביים, לא משלנו. הם מבולבלים, ולנו לא קל בכלל בעמדה החדשה, שלא בחרנו בה, הכניסו אותנו אליה.

אנחנו זקוקים לך איתנו, ניר. יש לנו מאבק לא קל על עקרונותינו, על ערכינו, על תורתנו, שעכשיו פתאום פחות פופולרית בתקשורת, למרות שבקרב העם אהובה כתמיד. ואנחנו צריכים כוחות חזקים וגבורה, להתרגל להאמין בתורתנו הקדושה גם כשלא מכבדים אותה בתרבות החילונית, גם אם דבריה בינתיים לא נשמעים, גם אם רוצים לסגור לנו ישיבות, שבסך הכל אומרים בהן אמת פשוטה. עוצמות של גבורה שלא להתפשר, לא לקפל דגלים, להיפך, להניף אותם גבוה יותר, עמוק יותר, יציב יותר, מבורר יותר, מוסבר יותר. כולנו יחד. תחזור אלינו, ניר, אל תתרחק מאיתנו, אל תתפתה לתהילה זמנית בתקשורת ואצל ראשי הצבא, על חשבון אובדן האמת הפנימית. אל תפגע באומה האהובה שלנו, בילדים והילדות האהובים שלנו . כן, זה ממש פוגע. ממש כואב.

תתרחק משם, ניר, תחזור. הרי הסוף ידוע מראש, עם ישראל לא ייפגע, בסוף הדרך הוא ינצח, בטוח. הגאולה בוא תבוא. אבל אתה יכול לקדם אותה, או לעכב אותה.לפעול עם א-ל, לעזור לעם ישראל, או לבחור אחרת, ניר.

הכותב הוא רס"ן במיל'

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן