תפילה לרפואתו של הרב אברהם שפירא

בעקבות החרפת מצבו הבריאותי של הרב אברהם שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, התכנסו אמש אלפי מתפללים ברחבת הכותל המערבי בתפילה לרפואתו.

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/07 00:00 ז בתשרי התשסח

אלפי מתפללים מילאו אתמול את רחבת הכותל המערבי בעצרת תפילה לרפואתו של הרב אברהם שפירא. ראש ישיבת מרכז הרב, מגדולי רבני הציבור הדתי-לאומי והרב הראשי לשעבר של ישראל.

בעצרת קראו פרקי תהילים, בין השאר, הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון ויו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב אלי בזק, הרב עדס, ועוד רבנים רבים נוספים, בתוכם רבני ישיבת מרכז הרב.

הדרדרות מתמשכת

מצבו של הרב בן ה-97, הולך ומדרדר בקצב איטי מזה תקופה ארוכה. כך לדוגמא, התמעטה כמות הפעמים בה העביר הרב שפירא את "השיעור הכללי" בישיבתו, דבר שבעבר נעשה מידי שבוע. בשנה האחרונה אף הפסיק הרב כליל להעביר את השיעור, אך עדיין דאג לפקוד את היכל הישיבה.

בחודשים האחרונים חלה החמרה במצב, והרב לא נצפה בישיבה, אך עם זאת, בראש השנה האחרון הובא ראש הישיבה בכיסא-גלגלים לתפילת ראש השנה בישיבת מרכז, הסמוכה לביתו.

במוצאי ראש השנה החלה לעבור שמועה ברחבי הארץ כי מצבו של הרב רע ביותר, ובחלק מבתי הכנסת אף נקראו תהילים לרפואתו של הרב. תפילות אלו המשיכו במהלך השבוע, וכאמור, הגיעו אתמול לשיאן בעצרת התפילה שנערכה אתמול בערב בכותל המערבי, כשבמקביל לכך נערכו תפילות בעוד מספר מקומות.

אנשי ציבור רבים קוראים להתפלל וללמוד לרפואתו של הרב, כשגם באתר תנועת האיחוד הלאומי נקראו תלמידיו הרבים של הרב וכלל הציבור להשתתף בתפילות לרפואתו של מו"ר הרב הגאון אברהם אלקנה הכהן שליט"א בן הענע רייזל.



שיר למעלות, אשא עיני אל ההרים, מאין יבוא עזרי

עזרי מעם ה עושה שמים וארץ, אל יתן למוט רגלך

אל ינום שומרך. הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל

ה שומרך, ה צילך על יד ימינך.

יומם השמש לא יככה וירח בלילה

ה ישמרך מכל רע, ישמור את נפשך

ה ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם

(מזמור קכ"א בתהילים)