תעלומה: מי מהמועמדים ביקש לדחות את הבחירות 36 שעות לתחילתן?

לבית המשפט הוגשה עתירה לדחיית הבחירות לראשות הבית היהודי. אחד העותרים הוא מתומכיו של ברנסקי. זאגא: "ברנסקי מחפש תירוצים לכשלונו". ברנסקי: "קשקוש מוחלט"

חדשות כיפה 27/04/17 07:25 א באייר התשעז

תעלומה: מי מהמועמדים ביקש לדחות את הבחירות 36 שעות לתחילתן?
Shutterstock, צילום: Shutterstock

היום (חמישי) יבחרו מתפקדי הבית היהודי יושב ראש למפלגה. אמש התברר כי ביום שלישי בערב, פחות מיומיים לפני פתיחת הקלפיות, הוגשה לבית המשפט עתירה בדרישה דחופה לדחות את מועד הבחירות. במטה הרב זאגא טוענים כי היא נעשתה מאחר וברנסקי חושש מתוצאות הבחירות. במטה של ברנסקי לעומת זאת טוענים שלא היו דברים מעולם.

העתירה הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה בשעות הערב תחת הכותרת "בקשה דחופה ובהולה למתן סעד זמני". העותרים ציינו כי יש בעיית תקינות בתפקוד מוסדות המפלגה על כן אין מנוס לביטול הבחירות מחר ודחייתן למועד חדש. בית המשפט החליט לדחות הבקשה מאחר ולטענתו יממה לפני הבחירות (הבקשה נידונה אתמול, מ.ו.) אין לבית המשפט יכולת לבדוק את הנושא לעומק.

יש לציין כי אחד משלושת העותרים הוא אברהם צימירינג, שנחשב למתנגד גדול של נפתלי בנט, נמנה על תומכי ברנסקי ואף תרם למטה הבחירות שלו כ-11,000 ש"ח, סכום שמהווה כ-40% מסך התרומות שהצליח ברנסקי לגייס.

(צילום: ניסים לב)

במטה הרב זאגא טענו בתוקף כי מי שעומד מאחורי הבקשה לדחיית הבחירות הוא ברנסקי בעצמו. "נדהמנו לגלות", נכתב בהודעה, "שאתמול בערב, יממה וחצי לפני מועד הבחירות, הגישו תומכי ברנסקי וביניהם אחד מתורמיו החשובים, בקשה לבית המשפט לביטול הבחירות, בטענה שלא היה לו מספיק זמן להתארגן".

עוד נכתב בהודעה כי "מי שנדחף לבחירות האלה ברגע האחרון, בריצה מזיקה ומיותרת, ברור שימצא את עצמו בבעיה. ברוך השם, בית המשפט דחה את בקשתם והבחירות יתקיימו במועדן. נראה כי ברנסקי מרגיש את חולשתו וכבר מחפש תירוצים לכשלונו".

(צילום: דוברות)

במטה ברנסקי דחו את הטענות על הסף וכינו אותן "קשקוש מוחלט". לטענתם הם "לא יודעים מי הגיש עתירה ולמה וזה לא קשור ליונתן. הדבר האחרון שהוא רוצה כרגע זו דחיית הבחירות". לדבריהם, "יונתן מרגיש מצוין לקראת מחר ומקבל תמיכה חזקה מאד מהשטח, מאנשי ציבור ומרבנים רבים". לסיום הם הביעו תמיהה על דברי זאגא וכתבו כי "הרב זאגא לא טרח לבדוק את הנושא עם יונתן לפני שפרסם אותו. התנהלות תמוהה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן