תנועת אריאל נגד ה"שנורר" של שוק פורים

מידי שנה שולחים בתנועות הנוער את החניכים לשנורר פרסים לשוק פורים, ממש כאילו היו מקבצי נדבות. בתנועת אריאל מבקשים לשים לתופעה סוף

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/02/16 10:05 יג באדר א'

תנועת אריאל נגד ה"שנורר" של שוק פורים
shutterstock, צילום: shutterstock

כמידי שנה לקראת פורים, סניפים ברחבי הארץ מקיימים שוקי פורים המהווה הפניג לכלל החניכים ותושבי האזור. בסניפים רבים נהוג לבקש את הפרסים המחולקים בהפניג מחנויות ברחבי העיר מנהג המכונה "שנורר".

השנה החליטו בהנהלת תנועת הנוער "אריאל" לבקש מהחניכים להפסיק לשנורר ולקנות את הפרסים באמצעות תכנון תקציבי נכון של שוק הפורים הסניפי. "אם יוצרים תקציב לשוק הפורים ומתכננים את האירוע, אין שום סיבה שלא יהיה ניתן לקנות את הפרסים מההכנסות של דוכני האוכל או כרטיסי ההגרלה על הפרס הגדול", מסבירים בהנהלת התנועה. "השנורר אינה פעולה חינוכית. ההשפעה על הילדים היא לעיתים הרסנית, שכן היא מפתחת אצל השנורר את תרבות ה'מגיע לי'. בנוסף, לעיתים אף נגרם חילול שם שמיים, לא דרכנו בקיבוץ נדבות".

ראש תחום בנים ב"אריאל", דביר עמיאור מסביר כי מדובר בתופעה פסולה, בה החניכים מתרגלים לקבץ נדבות "עלינו לחנך לאחריות ובמרה הנ"ל גם תקציבית הרואה את הנולד, מתכננת יוזמת ופועלת בהתאם. בדיונים ובשיחות עם מחלקת ההדרכה של תנועת אריאל הונחו הקומונרים, הקומונריות וצוותי ההדרכה בסניפים להימנע לחלוטין מאסיפת כסף. בקשת עזרה בצעצועים לשוק פורים תתאפשר רק במידה שהרווחים יועברו לארגוני חסד. והדבר יובהר לסוחרים שיתרמו את הצעצועים".

מזכ"ל התנועה, יוסי ורדי, אמר כי הוא קורא לשאר תנועות הנוער להצטרף "תפקידי תנועת הנוער הם בראש ובראשונה לחנך ועלינו לחנך לעצמאות ולא לקבצנות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן