תנועות הנוער: מחנות הקיץ יתקיימו כסדרן למרות עומס החום הצפוי

תנועות הנוער בני עקיבא, אריאל ועזרא הודיעו כי מחנות הקיץ יתקיימו כסדרן, למרות שצפוי עומס חום קיצוני. הפעילות תשנה בהתאם להנחיות המצב בשטח

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/07/15 13:50 יד באב התשעה

תנועות הנוער: מחנות הקיץ יתקיימו כסדרן למרות עומס החום הצפוי
תנועת הנוער אריאל, צילום: תנועת הנוער אריאל

תנועות הנוער אריאל, בני עקיבא ועזרא הודיעו היום כי למרות עומס חום קיצוני הצפוי בשבוע הבא, מחנות הקיץ יתקיימו כסדרן.

בימים הקרובים צפוי גל החום הפוקד את ישראל להחריף, ולהגיע לטמפרטורות גבוהות מהממוצע לעונה, ואשר מורגשות בישראל רק אחת למספר שנים. ביום ראשון צפויים טמפרטורות קיצוניות , ובעמק בית שאן צפויים 47 מעלות. עומס החום צפוי להמשיך לפחות עד יום רביעי הבא.

מי שצפוי להיפגע מעומס החום הם חניכי תנועות הנוער השונות, אשר צפויים לצאת למחנות הקיץ בשבוע הבא, אך תנועות הנוער עצמן, הודיעו כי הן לא מתכוונות לבטל את המחנות אלא רק להתאים את הפעילויות בהתאם לצורך.

מבני עקיבא נמסר כי "תנועת בני עקיבא פועלת מדי שנה על מנת שבמחנות הקיץ של התנועה יהיו התנאים האופטימליים ביותר לשהייה ארוכה בשטח בחודשי הקיץ החמים. מחנות התנועה ממוקמים באזורים מוצלים יחסית המאפשר את הפעילות השוטפת".

"לאור גל החום הצפוי לפקוד את אזורינו בתחילת השבוע הבא, התקיימה הערכת מצב בתיאום עם גורמי המטראולוגיה וחדר מצב של משרד החינוך. ההחלטה שהתקבלה היא כי המחנות יתקיימו במועדם כאשר לו"ז המחנה והמסלולים יותאמו להנחיות עומס החום כפי שיתקבלו מחדר המצב של משרד החינוך. יחד עם זאת אנחנו נערכים למענה של הצללה ואספקת מים קרים ביערות לאורך כל השהות במחנה. ייתכנו שינויים בדגש על שעות היציאה והחזרה של החניכים. בכל אחד ממחנות התנועה קיימת תכנית חלופית לימים חמים באופן חריג כגון פעילות בשטח המחנה במקום יציאה לטיול שטח ועוד. הפעילות תשתנה בהתאם להנחיות והמצב בשטח", נמסר עוד.

מתנועת הנוער אריאל נמסר כי "תנועת הנוער 'אריאל' פועלת כתמיד על פי הנחיות משרד החינוך ותמשיך לקיים את הפעילות כסדרה. המחנה מתנהל בפיקוח מלא של משרד החינוך ובאחריות חדר מצב של מנהלת הטיולים. כך גם צוות מרפאה ברשות רופא המלווים את המחנה בודקים את המצב באופן תמידי. כלל הפעילויות לרבות טיולים מבוצעות בשעות המותרות במקביל לפעילויות חינוכיות במשך היום ביער".

"לצורך הזמנים האסורים בטיול, הוכנו מבעוד מועד על ידי צוותי ההדרכה פעילויות חינוכיות 'אקסטרים' להנאה באזור שטח המחנה. בנוסף נפרסו השנה ביתר שאת מתקני מים קרים לשתיה וציליות. הקיץ חם תמיד, אין צורך להיכנס לפאניקה אלא להקפיד על ההנחיות ממשרד החינוך. בתנועת 'אריאל' ימשיכו להפיק את המרב מתנאי מזג האוויר עבור אלפי החניכים שפקדו השנה את המחנה", נמסר מ'אריאל'.

מתנועת עזרא נמסר כי "תנועת עזרא ממשיכה בכל פעילותה. תוך התייעצות ותיאום כמובן עם גורמים מטאורולוגיים. משטרתיים. והורי החניכים. הפעילות תותאם כמובן למצב מזג האוויר החם. אבל האש שבוערת בחניכים חמה יותר".