תמונה בבית הדין הרבני בפתח תקווה מסעירה את הרשת

אלמוני החליף איור המעודד השלכת אשפה לפח, באיור בו נראה גבר משליך אישה לפח, בבית הדין הרבני בפתח תקווה. לאחר שהפנו את תשומת לב הדיינים לאיור הוא הוחלף

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/05/15 14:56 ח בסיון התשעה

תמונה בבית הדין הרבני בפתח תקווה מסעירה את הרשת
ארז גור, צילום: ארז גור

בכל מוסד המכבד את עצמו יש על הקירות איור בו אדם משליך אשפה לפח, בניסיון לעודד השלכת אשפה לפח ולא מסביב, אך אלמוני החליט לבטא את מחאתו נגד בית הדין הרבני בדרך יצירתית, ובדרך עורר מהומה קלה בקבוצות פמיניסיטיות ברשת.

בבית הדין הרבני בפתח תקווה נדהמו הבוקר (ג') המבקרים לגלות כי במקום האיור המוכר, הופיע איור בו נראה גבר משליך אישה קטנה לפח הזבל. האיור, אשר נראה מקצועי לחלוטין, הודבק באופן מדויק במקום בו נמצא האיור המקורי, ומבקרים רבים חשבו כי מדובר בבדיחה לא מצחיקה של הדיינים.

(צילום: ארז גור)

מספר מבקרים בבית הדין צילמו את האיור ומיהרו לשתף אותה בפייסבוק, דבר שהוביל למהומה קטנה ברשת לאחר שבקבוצות פמינסטיות לא ידעו אם לצחוק או לבכות מכך שהוצב איור כזה.

בבית הדין הרבני, שם המבקרים יידעו את הדיינים על האיור הפרובוקטיבי, מיהרו להסיר אותו ולהבהיר כי אין שום קשר לבית הדין והאיור לא נתלה על ידם. כפי הנראה המאייר האלמוני הוא אחד ממבקרי בית הדין שלא אהב את היחס שנתנו לנשים במקום, ואת מחאתו הוא בחר להביע בדרך יצירתית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן