תלמידים במרכז הרב יוכלו להירשם לנישואין בישיבה

תלמידי ישיבות ואוניברסיטאות בירושלים יוכלו להירשם אחת לחודש בישיבה עצמה, כך הוחלט במועצה הדתית בעיר, בניסיון להנגיש את השירותים לתושבים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/06/14 14:03 ד בסיון התשעד

תלמידים במרכז הרב יוכלו להירשם לנישואין בישיבה
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי הוציא השבוע הנחיה למחלקת רישום נישואין במועצה הדתית לאפשר לאוניברסיטאות והישיבות הדתיות לאומיות בעיר לערוך את הרישום הנישואין שלהם בישיבות ובאוניברסיטאות, ולהוציא את רשמי הנישואין של המועצה הדתית פעם בחודש לקמפוסים והישיבות על מנת לרשום את הבחורים לנישואין באופן מרוכז.

מטרת ההנחיה של ישי נועדה להקל על הבחורים הצעירים העוסקים בלימוד לתואר או לימוד תורה ולמנוע מהם את הצורך של כל אחד מהם להגיע באופן אישי למועצה ולעמוד בתור.

במכתב ששלח בימים האחרונים לישיבות מנהל מחלקת נישואין במועצה הדתית הרב דוד בנינו נכתב כי "בממסגרת הדיונים המתקיימים אצלנו כל הזמן לצורך שמירת קודשי הדת הוחלט לאפשר רישום מרוכז של הבחורים בישיבתכם, מה שיחסוך להם זמן וביטול תורה על ידי נציג שלנו שיבוא אליכם לפי תיאום, (כגון אחת לחודש או אחת לשבוע וכיוצ:"ב). שירות זה אינו עולה תשלום כלשהוא, מלבד האגרה הקבועה בחוק"

בין הישיבות שזכו השבוע לשירות הייחודי נמצאות הישיבות המרכזיות של הציונות הדתית 'מרכז הרב', 'עטרת כהנים', 'ישיבת הכותל', 'ישיבת בית אורות' ו'ישיבת המאירי.

לדברי יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי בימים הקרובים יצא מכתב דומה גם לאוניברסיטה העברית ומקומות נוספים שיהיה בהם ביקוש לנושא.

בירושלים פועלת רק האוניברסיטה העברית החולשת על שני קמפוסים בהר הצופים ובגבעת רם בהם לומדים אלפי תלמידים, אולם מלבד האוניברסיטה העברית פועלים מכללות נוספות.

יו"ר המועצה הדתית הסביר כי "ציבור הסטודנטים נחשב לסקטור עסוק ועמוס במטלות של לימודים ועבודה ולכן מצאנו לנכון לסייע להם ולאפשר להם שלא לעזוב את ספסל הלימודים, ולבוא אליהם במקום זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן