תחת שורת הגבלות המשטרה ממליצה: לאפשר לח"כים לבקר בהר הבית

ח"כ גליק: "המלצה מתבקשת אחרי שנה של שיא בעליית יהודים להר הבית ושיא בשקט בהר". משרד ראש הממשלה: "נתניהו יכנס את הגורמים הביטחוניים הרלבנטיים ולאחר מכן יקבל החלטה. עד אז, אין שינוי במדיניות"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 26/10/16 09:47 כד בתשרי התשעז

תחת שורת הגבלות המשטרה ממליצה: לאפשר לח"כים לבקר בהר הבית
המטה המשותף של תנועות המקדש, צילום: המטה המשותף של תנועות המקדש

לאחר שבמשך שנה נאסר על חברי כנסת לעלות להר הבית, הודיעה אמש המשטרה כי כי היא ממליצה לאפשר לחברי כנסת לעלות למקום. עליית חברי כנסת להר הבית הופסקה לאחר שהמפכ"ל, רוני אלשיך, הורה כי יש חשש שעלייתם תגרום להחרפת המתיחות במקום.

המפכ"ל תומך כעת במסמך המלצה שחיבר מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, לפיו יש לאפשר לחברי כנסת לעלות להר הבית בתנאים מגבילים. במסמך מופיעים 14 תנאים לעלייתו של ח"כ להר, ביניהם הודעה מראש על ביקור במקום, שעות ביקור מוגבלות, הגעה ללא מאבטחים וללא ליווי תקשורתי, הבטחה לאי נשיאת נאומים במתחם.

ההחלטה הסופית על כניסתם של ח"כים להר הבית נתונה בידי הדרג המדיני, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן וראש הממשלה בנימין נתניהו. ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "רה״מ נתניהו יכנס בקרוב את הגורמים הביטחוניים הרלבנטיים, ישמע את עמדתם ולאחר מכן יקבל החלטה. עד אז, אין שינוי במדיניות".

ח"כ יהודה גליק כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי המלצתו של מפקד מחוז ירושלים היא "המלצה מתבקשת אחרי שנה של שיא בעליית יהודים להר הבית ושיא בשקט בהר. קורא לראש הממשלה וליו"ר הכנסת לאמץ את ההמלצה. אני קורא לח"כים שיעלו שיקפידו להישמע להוראות המשטרה ושיתנהגו באחריות ובכך יתרמו להפיכת המקום למרכז עולמי לשלום ולא ינצלו את העלייה להר לקדם אג'נדה או חלילה להתסיס ולהסית" גליק הוסיף את ברכת הטוב והמטיב.

"אני מברכת על כך שגם במשטרה מבינים כי עלייתם של חברי כנסת להר הבית, אינה הגורם לאלימות ולטרור" מסרה ח"כ ויו"ר סיעת הבית היהודי, שולי מועלם. "ההסתה מצד הערבים מתבצעת בין כך ובין כך ואין טעם למנוע את העלייה להר. אני מצפה מהמשטרה ללכת צעד נוסף ולהמליץ על הסרת מגבלת חופש הפולחן ליהודים ולאפשר להתפלל במקום הקדוש. אני מצפה מראש הממשלה לקבל את המלצת משטרת ישראל כגורם מוסמך ולהסיר את המגבלה על חברי כנסת."