תושב גבעת שמואל תובע את הקהילה שלו על שהחרימה אותו

מתפלל בבית כנסת בגבעת שמואל תובע את הקהילה שלו על סך של חצי מיליון שקלים, בטענה כי זו החרימה אותו, פגעה בו והפיצה נגדו לשון הרע

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 19/06/13 15:17 יא בתמוז התשעג

תושב גבעת שמואל תובע את הקהילה שלו על שהחרימה אותו
shutterstock, צילום: shutterstock

מתפלל בבית כנסת בגבעת שמואל תובע את הקהילה שלו על סך של כחצי מיליון שקלים, בטענה כי נידו אותו והחרימו אותו. בתביעה שהגיש לבית משפט השלום בתל אביב הוא דורש מהמתפללים פיצוי, בטענה כי פגעו בו על ידי הפצת לשון הרע.

הסיפור החל כאשר מספר מתפללים סרבו לקיים הליך בחירות לוועד עמותת בית הכנסת. כשהמתנגדים לכך פנו אל בית הדין לצדק לבני ברק, זה קבע כי נשיא בית הכנסת יהיה ללא זכות הצבעה כי אם בעל תפקיד ייצוגי בלבד ועוד כי מחובתו להכריז על בחירות לוועד בכל שנתיים.

מכיוון שעברו שלוש שנים, דרש הנתבע לקיים הליך בחירות כפסיקת בית הדין. אולם מאותה העת זכה להתנגדות חריפה במיוחד בדמות השפלות, הרחקה מבית הנכסת והפצת שמועות בדבר היותו אלכוהוליסט. ב-2012 הופץ מכתב נידוי עליו חתומים מספר מתפללים שהזמינו נוספים לחתום עליו. בתביעה נאמר כי המתפללים איימו עליו שלא להגיע לבית הכנסת - ואם יגיע בכל זאת הם יאלצו לפעול נגדו בכוח. בין החותמים ניתן למצוא את רב בית הכנסת לשעבר, שלאחר מעשה חזר בו.

כאמור, השבוע הגיש המתפלל תביעה על סך חצי מיליון שקלים כנגד מתפללי בית הכנסת. המשפט החל - אולם טרם הגיע למיצוי הדין וטרם התקבלה פסיקת שופטים. כרגע ממתינים לכתב הגנה מצד המתפללים שיאלצו להסביר את מעשיהם כנגד המתפלל.