תודעה יהודית בחיל חינוך: "ושתי הפמינסטית הראשונה"

במכתב שהופץ לחיילים לקראת פורים, הבהירה קצינה בכירה בחיל חינוך כי הפמיניסטית הראשונה, הייתה דווקא ושתי, ולא אסתר. "היא מסרבת להיכנס לחדר מלא שיכורים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/03/16 09:06 ח באדר ב'

תודעה יהודית בחיל חינוך: "ושתי הפמינסטית הראשונה"
wotashot-cc-by-nd, צילום: wotashot-cc-by-nd

"ושתי היא אולי הפמיניסטית הראשונה, היא מסרבת להיכנס לחדר מלא בגברים שיכורים, שרוצים להזין בה את עיניהם, ומשלמת על זה את מלוא המחיר על סירובה" - כך פורסם במכתב לקראת פורים שהופץ לכל קציני וקצינות החינוך ולמשקיו"ת בחיל על ידי רמחי"ת חיל החינוך, יעל הס.

במקום מרדכי ואסתר, המלכה שמקריבה את עצמה למען עמה, מגלה הס את גיבורת המגילה האמיתית לדעתה: "ושתי היא אולי הפמיניסטית הראשונה". הס מדובר בפירוש שלא נחשב לנפוץ במגזר אורתודוקסי. "בעולם העתיק", מוסיפה הקצינה, "מעמדן של נשים היה נחות ומבוזה. והנה באה מגילת אסתר ומעבירה מסר כמעט חתרני."

בסיום המכתב, מביעה יעל הס שמחה על פתיחת תפקידים נוספים, בהם תפקידי לוחמה בפני נשים בצה"ל, וכן תקוה להמשך מיצוי 'הפוטנציאל הנשי' של הצבא, כהגדרתה.

יעל הס היא רעייתו של יזהר הס, המשמש כמנכ"ל התנועה המסורתית (קונסרבטיבית) בישראל. תפקיד הרמ"ח הוא התפקיד השני בחשיבותו בחיל החינוך, והיא מועמדת מרכזית לפיקוד על החיל לאחר סיום תפקידו של הקח"ר הנוכחי, אבנר פז צוק.

(צילום:המכתב שהופץ )

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן