תגובות לרצח בעתניאל: "בצלם ושוברים שתיקה אחראים לרצח הנתעב"

חברי הכנסת יוגב וסמוטריץ' הגיבו לאירוע והציעו לפעול בצורה תקיפה נגד הרשות הפלסטינית ולבנות באזור עתניאל. יו"ר יחד הטיל את האחריות על הפיגוע על ארגוני השמאל שלדבריו מסיתים לצד הפלסטינים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/01/16 19:32 ז בשבט התשעו

תגובות לרצח בעתניאל: "בצלם ושוברים שתיקה אחראים לרצח הנתעב"
Yochai Hillel/TPS, צילום: Yochai Hillel/TPS

הרצח בעתניאל בו איבדה אמא לששה ילדים את חייה מעורר תגובות קשות גם בקרב הפוליטיקאים. אל"מ במיל, ח"כ מוטי יוגב, מציע ליטול את סמכות החינוך מהרשות הפלסטינית בתגובה לרצח בעתניאל כשהוא מציע מתווה כולל ללחימה בטרור.

"הפיגוע המזעזע בעתניאל מזכיר לנו שמולנו יש חינוך ותרבות להרג ולמוות. במישור הביטחוני על הממשלה לוודא שמדיניות ההרתעה מבוצעת:
1. שביתו של המחבל ייהרס תוך 24 שעות מזיהויו הוודאי.
2. שאדמת משפחתו תופקע ותהפוך לאדמת מדינה.
3. שמשפחתו בקרבה ראשונה תגורש ממקומה.
4. שכל כסף שיגיע לחשבונותיה מהרשות הפלסטינית יחולט.

במישור המדיני יש לממש אישור של בניית מאות יחידות דיור באזור עתניאל כתשובת משקל ציונית ומרתיעה. במישור האסטרטגי יש לבצע חומת מגן חינוכית - ליטול את סמכות החינוך מידי הרשות הפלסטינית ולפקח על החינוך שלא יהיה חינוך לרצח יהודים", אמר ח"כ מוטי יוגב.

גם חברו לסיעה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הציע לפעול בעקבות הפיגוע ולבנות בתגובה: "להקים עכשיו ישוב נוסף ולהביא אלפי משפחות לדרום הר חברון. זה האזור עם עתודות הקרקע הגדולות ביותר ועם האוכלוסייה הקטנה ביותר ביו"ש", אמר סמוטריץ'.

השר לשעבר ויו"ר יחד, אלי ישי, האשים בבוטות את ארגוני השמאל ואמר כי "בצלם" ו"שוברים שתיקה" הם האחראים לעוד רצח נתעב.
"אני המום ומזועזע מהפיגוע הרצחני בעותניאל. האכזריות של המרצחים איננה יודעת גבולות. שוב אנו פוגשים את פני הרשע והרוע חסר המעצורים. רצח נוראי של אשה יהודית הי״ד בתוך ביתה הפרטי כשכל חטאה הוא היותה יהודית ישראלית", אמר ישי והוסיף, "המאבק בהסתה צריך להמשך ביתר שאת. ההסתה הפלסטינית לצד זו הישראלית שמנהלים ארגוני השמאל ״בצלם״ ו״שוברים שתיקה״ היא האחראית לעוד רצח נתעב. יקום ה׳ דמה".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין הגיב לפיגוע המזעזע בעתניאל מרומא: ״טרור הוא טרור, אך רצח אשה בביתה לעיניי ילדיה הוא שיא של חייתיות ושל שפל. בשעה קשה זו לבי עם משפחתה הכואבת של דפנה מאיר הי"ד. אני מחזק את ידי כוחותינו שעושים הכל ללכידת המחבל. אני מצפה מכל שוחרי השלום וזכויות האדם לגנות ולהוקיע מעשה נפשע זה ללא גמגום״.