שרקי ביקש, עשרות אנשים הגיעו לדיון

כתב חדשות 2, יאיר שרקי, ביקש מהציבור להגיע לבית המשפט לדיון בתיק של רוצח אחיו, שלום שרקי. "מול אולם מלא עיניים בוחנות, השופטים יהיו חדים יותר"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 01/02/16 09:58 כב בשבט התשעו

שרקי ביקש, עשרות אנשים הגיעו לדיון
Hillel Maeir/TPS, צילום: Hillel Maeir/TPS

עשרות הגיעו לאולם בית המשפט במחוזי בירושלים בעקבות קריאת האח השכול, כתב חדשות ערוץ 2, יאיר שרקי להגיע לעדות רוצח אחיו.

אמש (א') פרסם שרקי בעמוד הטוויטר שלו, דרכי הגעה לבית המשפט, שידון בפיגוע, בו נרצח השנה שלום שרקי. בשבוע שעבר, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי בית המשפט עומד לקבוע כי המחבל 'לא היה אחראי למעשיו': "המחבל שרצח את שלום אחי, יגיע ביום שני הקרוב לבית המשפט מצוייד בחוות דעת פסיכיאטרית פרטית שתקבע כי לא היה אחראי למעשיו. קו ההגנה מזגזג כבר כמה חודשים בפראות בין הטענה שמדובר בתאונה, לבין הגרסה שהתכוון ״רק״ לפצוע ולא להרוג, וכמובן הסיפור הנוח מכל: הוא חולה נפש שלא היה אחראי למעשיו".

שרקי סיפר שזמן רב עבר מאז הפיגוע, ועד ההגעה לדיון בבית המשפט "כמעט עשרה חודשים חלפו מאז הרצח. רק עכשיו נזכרו עורכי הדין שלו, אחרי שקיבלו מהשופטים דחייה ועוד דחייה ועוד אחת, להביא את חוות הדעת מטעמם. בחקירה אגב, הוא סיפר לשוטרים ואנשי השבכ בפירוט איך תכנן לנקום ביהודים, ואפילו הסביר להם שבהתחלה ״ניסה לשחק אותה אהבל״ כדי לחמוק מעונש. עכשיו הוא חוזר לקו הזה".

(צילום: Hillel Maeir/TPS)

בבקשתו כתב שרקי: "אולי כדאי להבהיר, ברגליים, שגם בתיק הזה יש עניין ציבורי. מול אולם מלא עיניים בוחנות, השופטים יהיו חדים יותר ויפסיקו את גרירת הרגליים של הסנגורים. מן הסתם גם הפרקליטות תתאמץ ותגיע מוכנה יותר. אולי מול קהל גדול אפילו אנשי משמר בית המשפט יידאגו שהדיונים במשפט הרצח הזה לא יהפכו לזירת מפגש בין המחבל למשפחתו."

כזכור, לפני כשנה, נהרג שלום שרקי בפיגוע דריסה בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, כאשר היה בן 25 בלבד. שרקי הוא בנו של הרב אורי שרקי, ראש התוכנית הישראלית במכון מאיר ורב קהילה בקריית משה בירושלים ואחיו של כתב ערוץ 2 לענייני דתות, יאיר שרקי.

מחקירה של האירוע עולה כי סמוך לאזור חצות בלילה, עמדו שלום שרקי וחברתו, בתחנת אוטובוס בשדרות חיים בר לב בעיר כשהמחבל הפלסטיני הגיע עם רכב, עלה על המדרכה ופגע בהם במהירות גבוהה. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום העניקו לשניים טיפול ראשוני ופינו אותם במצב קשה מאוד לבית החולים הדסה עין כרם. מהר מאוד נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של שלום שרקי.