שלטי חוצות מיסיונריים נחשפו ברחובות מרכזיים באשדוד

שלטי חוצות ענקיים בשפה הרוסית שפורסמו בעיר אשדוד הציעו תחת מעטה תמים ספר לסיוע בבעיות זוגיות אך מאחוריהם מסתתר ארגון מסיונרי מתוחכם שפועל בשיטות אלו כבר כמה שנים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/04/15 13:32 כג בניסן התשעה

נחשפה פעילות מיסיון בשפה הרוסית באשדוד באמצעות שלטי חוצות ענקיים שנראים במבט ראשון אולי תמימים למדי ומציגים וקוראים לאנשים בעלי בעיות במשפחה, זוגיות ועבודה לפנות לקבלת ספר שנקרא 'הכח לשנות - ספר השלום', בחינם, למודעות מצורף מספר טלפון וכתובת אתר אינטרנט. השלטים שייכים לעיריית אשדוד ובאחריות חברת הפרסום "קשת".

האתר 'אשדוד נט', שחשף את שלטי החוצות, פנה לאתר האינטרנט המפורסם בעקבות תלונת תושבים דוברי רוסית שהפרסומים הזכירו להם חומר מסיונרי שקיבלו בתיבות הדואר שלהם. בחיוג למספר הטלפון המפורסם בשלט הפרסום הגיעו לאדם שביקש פרטים אישיים על מנת להביא את הספר, אך למרות שהוא טען כי אין מדובר בעמותה דתית, וכל מטרתם הוא סיוע לזולת. בפרופיל הפייסבוק שלו התגלו סרטונים כמו גם התמונות אינם מותירים מקום לספק כי מדובר במיסיונרים, שתחת מעטה כבד של חשאיות פועלים על מנת להגיע לאנשים שנמצאים ברגעי משבר בחייהם, לנסות להשפיע עליהם ולקרב אותם לישו ולנצרות. באחת התמונות, נראה הספר שמפורסם בשלטי החוצות באשדוד כשלידו צלב עם כיתוב ברוסית שבו כתוב: "ישו קם לתחיה!"

בסרטון שהועלה לעמוד המיסיונרי לפני ימים אחדים מתוארת הפעילות של הקבוצה בישראל. בסרטון נראים המיסיונרים נרגשים מהפרסום שהצליחו להרים בחוצות ערים בישראל, על אוטובוסים והם קוראים להמשיך להתפלל להצלחתם בארץ ישראל. גם בסרטון מוזכר ישו מספר פעמים, במיוחד כאשר הם מספרים על אנשים שעברו מהפך בחיים לאחר שהחלו להאמין.

סרטון בו מציגים המיסיונרים את הפעילות שלהם בישראל:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=gtXET2a6Ccg[/embed]

מתברר שקבוצה זו של מיסיונרים פועלת כבר מספר שנים בשיטה זו, כך לדוגמא בשנת 2012 הורתה רשות השידור להוריד פרסומת מיסיונרית ברדיו רק"ע בשפה הרוסית, פרסומת שגם כן קראה לציבור לקבל ספר בחינם. ארגון הפעילים "יד לאחים", שפעל באותה העת להורדת הפרסום המיסיונרי בקול ישראל, פרסם באתר האינטרנט שלו את צילום הספר שהיה מופץ באותה העת, ספר עם סמלים זהים לספר שמפורסם באשדוד.

מבחינה חוקית יכולה עיריית אשדוד יכולה להוריד את השלט מידית - מעבר לכך שמדובר בפרסום מיסיונרי, מדובר גם בעבירה על חוק עזר עירוני, שקובע מפורשות כי לפחות מחצית השלט המפורסם יהיה בכיתוב בעברית, וכפי שניתן לראות, כל השלט הוא בכיתוב ברוסית בלבד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן