שלום כיתה א‘? בית הספר הממלכתי דתי בלוד - מוזנח ומלוכלך

תלמידי בית הספר "נעם המאירי" בלוד הופתעו לפתוח את שנת הלימודים בעוד בית הספר עדיין בעיצומם של שיפוצים וחרף הליקויים הבטיחותיים במקום. ההורים מאשימים את העירייה, שמאשימה את הקבלן

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 27/08/13 13:13 כא באלול התשעג

שלום כיתה א‘? בית הספר הממלכתי דתי בלוד - מוזנח ומלוכלך

בכל רחבי הארץ צעדו היום ילדי כיתה א' אל הכיתות המצוחצחות שהוכנו להם מבעוד מועד, אך אווירה שונה לגמרי אפיינה את בית הספר הממלכתי דתי ”נעם המאירי“ שבלוד, בו גילו ההורים כי בית הספר נמצא במצב של הזנחה ובעיצומם של שיפוצים הנעשים במקום.

תלונות שהגיעו למערכת כיפה מספרות על שירותים סתומים שאינם שמישים, שתי כיתות א' נותרו ללא חלונות ומכולת פסולת שעומדת בחצר בית הספר. בנוסף לחומרי בניין הנמצאים בשטח בית ספר ומסכנים את התלמידים, גם מזגני הכיתות אינם תקינים ואינם מאפשרים תנאים סבירים של למידה. עוד נמצאו במקום חדרי כיתות עם שלוליות מים, מעקה מדרגות שבור ומסוכן, חלונות שבורים שעונים על הקיר ומפגעים בטיחותיים נוספים.

הורים עמם שוחחנו מפנים אצבע מאשימה כלפי עיריית לוד ואגף החינוך שניהלו לוח זמנים כושל של שיפוץ בית הספר. ההורים טוענים כי שיפוץ בית הספר החל באיחור רב בשל עיכובים מצד העירייה. שנת הלימודים בבית הספר נעם המאירי בלוד החלה כרגיל על אף מפגעי הבטיחות והשיפוצים שעוד מתקיימים במקום.

מדובר עיריית לוד נמסר בתגובה כי ”לאחר מאמצים רבים, הצליחה עיריית לוד להשיג את התקציבים הדרושים לבינוי, שיפוץ והתאמת המבנה בביה"ס נועם המאירי, לרווחת התלמידות והצוות החינוכי. העירייה נערכה כראוי, קבעה לו"ז וחייבה את הקבלן בהתאם, אולם זה נתקל בקשיים בלתי צפויים כאלו ואחרים שגרמו לעיכוב השלמת העבודות. הבוקר ביקר בביה"ס יו"ר הועדה הממונה מר מאיר ניצן יחד עם הצוות הבכיר בעירייה בהם מנהלת אגף החינוך וגזבר העירייה כדי לעמוד מקרוב ולבחון את הפערים. בשיחה עם מנהל ביה"ס ונציגי הורים שנכחו במקום הובהר כי העבודות יושלמו בתוך ימים ספורים“.