שי פירון לאריה דרעי: גורל העם היהודי הוא לא עניין לפוליטיקה נמוכה

במכתב פתוח לאריה דרעי קורא הרב שי פירון לא להעביר את התיקון לחוק הכשרות. " אריה, האם השקט היחסי שבו עברה ההחלטה השערורייתית לא בא בגלל שגרמתם לכך שהיהדות לא תהיה רלוונטית לצעירים רבים?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/07/15 09:26 יט בתמוז התשעה

שי פירון לאריה דרעי: גורל העם היהודי הוא לא עניין לפוליטיקה נמוכה
Tomer Neuberg, פלאש 90, צילום: Tomer Neuberg, פלאש 90

יממה לאחר ביטול חוק הגיור והעברת בתי הדין הרבניים לידי משרד הדתות, ושבוע לפני העברת התיקון לחוק הכשרות אשר יקבע כי היחידים שיכולים לאשר כשרות הם הרבנות הראשית, קורא ח"כ הרב שי פירון לשר אריה דרעי במכתב פתוח לדאוג שלא לפגוע בכשרות.

"אמש הובלת את ביטול חוק הגיור, את העברת בתי הדין הרבניים למשרד הדתות. עוד לא הצלחת להעביר את התיקון לחוק הכשרות. תיקון שיגרום לסגירת גופי כשרות שאינם לרוחם של חרדים, תיקון שיגדיל את התלות של כולנו ברבנות והפסיקה החרדית. אריה, זה טוב ליהדות או טוב לחרדים?", תוהה הרב פירון.

"אריה, האם השקט היחסי שבו עברה ההחלטה השערורייתית לא בא בגלל שגרמתם לכך שהיהדות לא תהיה רלוונטית לצעירים רבים ? שהציבור מרגיש שזה לא נוגע לו? אל תתרשם מפריחה של עיסוק בתחומי יהדות. זו פריחה ברוח היהודית אבל היא מלווה במאיסה בממסד הדת".

"אריה, אתה יודע שיש מחלוקת בהלכה, שיש דעות רבות, שבהצעה שעברה בממשלה הקודמת לא מדובר על גיור שלא כהלכה אלא רק על מתן מקום גם לגישות אחרות במסגרת ההלכה. הרי אתה לא סבור שרבני ערים פועלים בניגוד להלכה, חלילה".

"אריה, אתם דוחים החוצה צעירים ישראלים, אלה שהגיעו לארץ מברית המועצות לשעבר לאחר שנים של ניתוק מהיהדות, כאלה שמסרו את הנפש במלחמות ישראל ורואים עצמם חלק מהעם היהודי. הם מוכנים לקבל על עצמם יהדות במובן העמוק של המילה, ואתם, בגלל דעות מחמירות בהלכה, דוחים אותם החוצה. הם מספיק טובים כדי למות על הגנת המולדת אבל לא מספיק טובים כדי להיות חלק מהעם שלנו?!", הוא כותב.

"אריה, אתה לא מבין שהעברת בתי הדין ממשרד המשפטים למשרד הדתות פוגעת במעמדם? הופכת אותם ממוסד שיפוטי למוסד מגזרי. אריה, האם חוקי הכשרות החדשים יסגרו גם את בד"צ בית יוסף, גוף הכשרות שלכם? האם אתם תאכלו מההכשר של הרבנות שעל סמכויותיה אתם נלחמים?!"

"לא הכל זה כסף, משרות, מינויים פוליטיים. אתה יודע, חורבן הבית מגיע גם כשדת וכסף; רוח ושררה; מינויים, עיסוק במקורבים הופך להיות במרכז השיח. לכבודה של היהדות חזור בך. אל תנסה להפוך את הויכוח לשנאת חרדים; "אתם עשיתם - אנחנו מחזירים" ועוד. יש כאן ויכוח ערכי על מהותה של מדינת ישראל, דמותה ומהותה. יש כאן ויכוח עמוק על דמותה של היהדות. אל תתחמק מהשיח. בוא ננהל את הויכוח הערכי. נפתח ספרים, נעיין בהלכה, נבחן את המציאות, ננסה להבין מה יתרום בראיה ארוכת טווח לשלמות החברה הישראלית. לא. בלי צעקות וגידופים. דיון ערכי. כי גורל העם היהודי הוא לא עניין לפוליטיקה נמוכה".