שיטה חדשה בלוד: יריות בחתונה? עוצרים את החתן

ראש עיריית לוד אמר היום כי המשטרה תמגר את תופעת הירי בחתונות של המגזר הערבי, אשר לטענתן תושבים, מסכנות את התושבים. לפני כשבוע נעצרו חתן ודודו בשל ירי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/05/16 17:25 י באייר התשעו

שיטה חדשה בלוד: יריות בחתונה? עוצרים את החתן
shutterstock, צילום: shutterstock

זה לא נעים להיעצר ביום החתונה. אבל לעיתים ממש אין ברירה. ראש העיר לוד יאיר רביבו, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כי העירייה והמשטרה יעשו כל מאמץ על מנת למגר את תופעת הירי בחתונות של המגזר הערבי.

בפוסט שנכתב, כתב רביבו כי הם יחילו מדיניות של "אפס סבלנות כנגד תופעת הירי בחתונות במגזר הערבי". רביבו ציין כי מדובר בתופעה מסוכנת, שמעסיקה את המשטרה ואת העיריי"ה "אנו פועלים בשיתוף פעולה ומטפלים בנושא בנחישות ובמלוא החומרה במטרה להבהיר חד משמעית כי לא יתאפשר בשום מקרה ירי באירועים, אף שהמדובר ב"מנהג" של המגזר הערבי, שרבים מבכירי המגזר והעולם הערבי מגנים תופעה פסולה זו".

רביבו הדגיש כי לפני כשבוע נעצרו חתן ודודו, לאחר שבחתונה נשמע צרור יריות והשניים שוחררו רק כעבור יומיים בערבות של 100 אלף ₪ ולאחר הפקדה של 10,000 ש"ח במזומן תוך התחייבות להימנע ממקרים דומים בעתיד.

לדבריו של רביבו, התקיימה פגישה עם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן בנושא על מנת לפעול נגד ירי השמחה "אשר מהווה עבירה פלילית, גורם לבהלה ולפחד ומהווה סיכון של ממש בשל החשש מפני פגיעה באזרחים ובתושבים תמימים. אני שמח שהמשטרה מרכזת מאמץ למיגור התופעה וכי בכוונתה לפעול בנחישות לאיסוף נשק בלתי חוקי מהעיר".

באוקטובר 2015 מאות מתושבי הגרעין התורני בלוד הפגינו במחאה על פציעתו של ילד כבן 5 כתוצאה מכדור תועה שנורה במהלך חתונה של תושבים ערבים בעיר. לפני פציעתו של הילד, נשמעו מטחי ירי כבדים וממושכים - תופעה שגרתית בעיר המעורבת. התושבים אומרים כי כדורים תועים נופלים בבתי התושבים או ברחובות, בעיקר בלילות בעקבות המנהג לבצע ירי במהלך חתונות של התושבים הערבים בעיר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן