שטרן: רב ראשי צריך להיבחר לא רק בגלל שהוא יודע לנהל חופה, אלא לדעת מהי מדינה יהודית-דמוקרטית

חבר הכנסת תקף את הרבנים הראשיים על קביעתם נגד גיוס בנות לצה"ל והאשים: "הרבנות הופכת עצמה ללא רלוונטית. או שתגינו על אותן בנות שמתגייסות או תגידו שאתם לא מתאימים לתפקיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/14 17:41 יד בשבט התשעד

שטרן: רב ראשי צריך להיבחר לא רק בגלל שהוא יודע לנהל חופה, אלא לדעת מהי מדינה יהודית-דמוקרטית
דובר צהל, צילום: דובר צהל

"הרבנות הופכת את עצמה ללא רלוונטית", אמר חבר הכנסת אלעזר שטרן במליאת הכנסת במסגרת דיון בהצעה דחופה לסדר היום בנושא החלטת מועצת הרבנות נגד גיוס נשים". החרדים לא מקשיבים לה ועם הזמן גם הציבור שהקשיב לה בעבר הפסיק לעשות זאת. אני קורא לרבנים הראשיים: או שתגינו על אותן בנות שמתגייסות או תגידו שאתם לא מתאימים לתפקיד ותלכו להרביץ תורה לאלו שבחרו בכם.

"לפני שבוע התבשרנו שמועצת הרבנות הראשית לישראל החליטה שנשים שבוחרות לשרת בצה"ל עוברות עבירה כמו חילול שבת", אמר חבר הכנסת. "משמעותה של קריאה זו לנשים, לפחות לאלה שמגדירות עצמן כדתיות, היא קריאה לא לשרת בצה"ל. מערכת הביטחון מעלה עכשיו דרישה להארכת שירות נשים כצורך ביטחוני קיומי. אני שירתי בצבא כמה שנים ואני אומר מפורשות- צה"ל לא יתפקד בלי נשים אלא אם כן נאריך את השירות של גברים ל4 וחצי שנים. המחירים שנשלם על הקריאה של מועצת הרבנות הראשית היא לא שבנותינו לא יתגייסו לצה"ל היא לא זה שבנותינו אלא הבנות של אותן רבנים הן אלו שלא ישרתו".

"בבני ברק יושב תלמיד חכם עצום, הרב שטניימן, שהיה אומר כנראה אותו דבר, אבל אותו הממשלה לא ממנת ולא אין לו פקידים ורכב והוא לא נהנה ממנעמי השלטון", המשיך ח"כ שטרן. "אני חושב שהרבנים הראשיים שנבחרו לתפקיד לא מזמן ידעו מהם צורכי המדינה. אף אחד לא הכריח אותם להתמנות לתפקיד אלא להפך, הם נלחמו על להגיע לתפקיד. רב ראשי בישראל צריך להיבחר לא רק בגלל שהוא יודע לנהל חופה או להעביר דבר תורה. אלא הוא צריך לדעת מהי מדינה יהודית-דמוקרטית. ומי שאומר שאיסור נשים להתגייס לצה"ל זו הלכה אפשר להעמיד אותו מול הרב גורן או הרב שאר ישוב הכהן שהבנות שלהן שירתו בצה"ל".

"תגידו להם שלא חשבנו שאנחנו חלק מהמדינה אלא רק רצינו ליהנות מהתנאים של התפקיד. אחרת אתם תהפכו את הרבנות הראשית , וחס וחלילה גם את היהדות, ללא שייכת לכל אזרחי המדינה אלא רק למיעוט קטן. ואז באמת אפשר יהיה לומר ש'הלך עלינו'", סיים חבר הכנסת את דבריו.