שטרן: מתבייש שיש יהודים המכנים את הגיוס לצה"ל גזרה

חבר הכנסת אלעזר שטרן מתייחס להפגנות האלימות של החרדים הבוקר נגד הגיוס לצה"ל, זאת בעקבות מאסר של מספר בחורי ישיבה. "דווקא ביום בו מדינת ישראל מעניקה עיטורים וצל"שים ללוחמים יש מי שיוצאים להפגין נגד הגיוס"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/02/15 14:57 יג בשבט התשעה

שטרן: מתבייש שיש יהודים המכנים את הגיוס לצה"ל גזרה
דוברות משטרת ישראל, צילום: דוברות משטרת ישראל

חבר הכנסת אלעזר שטרן מתייחס היום בצהריים להפגנות האלימות של החרדים בירושלים, באשדוד ובמודיעין ביממה האחרונה בעקבות מאסרם של מספר בחורי ישיבה שסירבו להתגייס לצבא, ומכנה זאת בושה.

לדבריו, "אני בעיקר מתבייש שיש יהודים במדינת ישראל שמכנים את לשכת הגיוס 'לוע הארי' ואת הגיוס לצה"ל 'גזירה'".

שטרן ציין כי אמנם מדובר במיעוט קיצוני במגזר החרדי אך ההנהגה הפוליטית של המגזר צריכה לעשות בדק בית. "דווקא ביום מדינת ישראל מעניקה עיטורים וצלשי"ם ללוחמי צה"ל שלחמו בגבורה באויב במבצע 'צוק איתן' מוצאים קבוצת חרדים קיצונית להפגין כנגד הגיוס לצה"ל".

שטרן הוסיף: "לצערי נוצרה בחברה הישראלית מצב של 'אלו רצים ואלו רצים' - אלו רצים להפגין כנגד הגיוס לצבא ההגנה לישראל ואלו רצים למנהרות תופת ברצועת עזה בכדי להציל את חבריהם".

במפלגת "יש עתיד" טוענים כי המפלגה פעלה בנחישות על מנת להעביר את חוק השוויון בנטל. "יש עלייה משמעותית בקרב המתגייסים והיוצאים לשוק העבודה מהמגזר החרדי", מסרו.

במהלך היממה האחרונה התקיימו מספר הפגנות אלימות של קבוצות חרדיות קיצוניות נגד הגיוס לצה"ל זאת בעקבות מאסרם של מספר בחורי ישיבה שסירבו להתגייס, וכן על רקע הבחירות הממשמשות ובאות. המפגינים שרפו פחי אשפה וחסמו צירים בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, בהם בין היתר באזור מאה שערים וצומת בר אילן בירושלים וצומת שילת בכניסה למודיעין.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן