שטרן לשרת הבריאות: "אי הסדרה של נושא המוהלים - מסכנת את הציבור"

ח"כ אלעזר שטרן קרא לשרת הבריאות לפקח על עבודתם של המוהלים בישראל, לאור המציאות הקיימת בה תפקידם, כשירותם והפיקוח על עבודתם - אינם מוסדרים בחוק

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 19/11/13 19:54 טז בכסלו התשעד

שטרן לשרת הבריאות: "אי הסדרה של נושא המוהלים - מסכנת את הציבור"

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) פנה היום (ג‘) לשרת הבריאות, יעל גרמן, בבקשה להסדיר את פעילותם של המוהלים בישראל, זאת לנוכח המציאות בה נכון להיום אין הסדרה חוקית של ברית המילה - לרבות תפקיד המוהלים, כשירותם והפיקוח על עבודתם.

"בימים בהם חברי הכנסת נשלחים למדינות אירופה במטרה למנוע את החלטת מועצת אירופה בנוגע לאיסור ברית המילה, כיום במדינת ישראל אין הסדרה חוקית של ברית מילה – תפקיד המוהלים, כשירותם והפיקוח עליהם", אמר שטרן.

הוא ציין כי "ישנה ועדה בין משרדית של משרד הבריאות והמשרד לשירותי דת שפועלת מתוקף החלטה מנהלית ומאגדת תחתיה את רשימת המוהלים המוסמכים. אי ההסדרה של נושא המוהלים פותח פתח מסוכן לכך שעל פניו, כל אזרח יכול לשמש כמוהל מבלי שיש עליו פיקוח חוקי מטעם משרד הבריאות, מה שעלול לסכן את בריאות הציבור".

בתגובה שרת הבריאות אמרה כי "כיום יש הסמכה וולנטרית ופועלים היום 650 מוהלים מוכרים, מתוכם 450 בעלי הסמכה. יש מקום לשנות את קורס ההסמכה כך שלא יהיה וולנטרי ולחשיבה מחודשת בנושא".