שטרן: הפוליטיקאים הדתיים מחרד"לים את הציונות הדתית

חבר הכנסת אלעזר שטרן תוקף את הזרם החרד"לי וטוען כי הם מעוניינים לכפות את אורח החיים שלהם על כלל החיילים בצבא וטוען כי זכות הווטו של הבית היהודי גרם לחרד"ל לשלוט במפלגה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/03/14 12:47 כו באדר ב'

שטרן: הפוליטיקאים הדתיים מחרד"לים את הציונות הדתית
דובר צהל, צילום: דובר צהל

חבר הכנסת אלעזר שטרן תוקף בחריפות את הזרם החרדי לאומי (חרד"ל) בציונות הדתית ומאשים כי הם הפוליטיקאים הדתיים הינם עושי דברם. "הגעתי למסקנה שהפוליטיקאים הדתיים, גם המתונים שבהם, בהתנהגות פוליטית ללא עמוד שידרה אמיתי, מחרד"לים את הציונות הדתית", אומר שטרן ומביא דוגמאות. "ניתן לראות זאת בעמדותיהם השונות בנושאי הגיור, הכשרות, מעמדה של השבת בציבוריות הישראלית וסוגיית השוויון בנטל".

"השבוע אמר לי גורם מ'הבית היהודי' שהטעות הכי גדולה שלהם היא הבקשה לזכות ה'ווטו' בנושאי דת ומדינה, צעד שמאפשר לזרם החרד"לי לשלוט במפלגה", ממשיך שטרן.

שטרן מוסיף ומאשים את הרב הצבאי הראשי, יחד עם חלק מראשי מכינות, מצפים "שצה"ל שימשיך את הדרך החינוכית הדתית, ובחלק גדול אף החרד"לית, שלהם", זאת בתגובה לפרסום דבריו של הרבצ"ר בעלון השבת 'שביעי' בנוגע לעובדה כי רק 20 חיילים בבה"ד 1 ביקשו פלוגה ללא בנות "באים אליי ואומרים לי: 'מה אתה רוצה, הם בכלל לא רוצים'. אני אומר לכם - נסתתמו טענותיי", דברי הרבצ"ר.

"הם אינם מסתפקים בכך שצה"ל יספק לחייליו את התנאים הדתיים שהם מבקשים, אלא הם רוצים לכפות על צה"ל, ולא פחות מכך על חייליו הדתיים, את אורח החיים שהם מאמינים בו שמסתבר שהוא שונה באופן מהותי מאורח החיים שאותם בוגרי מכינות אימצו לעצמם", מאשים שטרן את אותם ראשי מכינות, ביניהם אחד אשר נפגש איתו השבוע, והרבצ"ר. "למיטב שיפוטי, תנאי קיום המצוות שהצבא מאפשר היום לחייליו הדתיים מעולם, אבל מעולם, לא היו נוחים יותר", הוא אומר.