שבת שוויון על ´ישראל חופשית´: התבטאויות אלימות. הציונות הדתית צריכה להשמיע את קולה

בתנועת 'שבת שוויון' לא אהבו את הפוסט הבוטה של 'ישראל חופשית'. לטענת מנכ"ל התנועה, רועי לחמנוביץ', יש צורך דחוף להגיע להסדרה כוללת של סוגיית השבת אחרת, "נמצא עצמינו על סף מלחמת אחים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/09/16 12:18 ד באלול התשעו

שבת שוויון על ´ישראל חופשית´: התבטאויות אלימות. הציונות הדתית צריכה להשמיע את קולה
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

ב'שבת שוויון' מגנים את הפוסט שהעלו ב'ישראל חופשית' לדף הפייסבוק שלהם ואומרים ל'כיפה' כי מדובר ב"הכרזת מלחמה".

מנכ"ל התנועה, רועי לחמנוביץ', אמר ל'כיפה', כי המתקפה של תנועתו של מיקי גיצין לא מבשרת טובות על החברה הישראלית. "הכרזת המלחמה של ״ישראל חופשית״ נגד השר דרעי, כאשר פורסם כי בכוונתו לעצור את מסחר המכולות בשבת בתל אביב היא תעודת עניות לכולנו, חילונים ודתיים כאחד. התבטאויותיה האלימות של ״ישראל חופשית״ שמתיימרת לייצג את הקול החילוני במדינה הן תולדה של סדקים שהפכו להיות שסעים שעומדים כעת על סף של קרע בלתי נתפס בחברה הישראלית".



לדעתו של מנכ"ל קואליציית 'שבת שוויון', "חברה כה רוויה בזהויות ומגזרים שונים כמו החברה הישראלית, לא תצליח לשרוד אם כולנו לא נתעשת ונבין שאנו חייבים לקיים דו שיח רציף האחד עם השני בסוגיית השבת". לדבריו, החברה בישראל חייבת להגיע להסכמות בסוגיות בוערות אלה אחר יהיו לכך השלכות חמורות. " בין אם אנו תומכים או מתנגדים לתחבורה ציבורית, לעבודות ברכבת או למסחר בשבת - אנו חייבים להגיע למערך של הסדרים אחרת- אנו עלולים למצוא את עצמנו על סף מלחמת אחים".


לחמנוביץ' יודע גם מי צריך ליזום יותר ולקחת את מושכות השבת לידיו "השבת איננה תחת אחריות ההנהגה החרדית בלבד. השבת מרכזית בעולם היהודי ומן הראוי היה לראות מנהיגות ציונית דתית בדרג הבכיר ביותר משמיעה קול חד וברור כנגד הפגיעה בשבת הן מהזוית הדתית והן מהזווית הסוציאלית בעיקר סביב קיומו של מסחר בשבת".