שבת בלי שלום: מחדל האבטחה בכותל המערבי

תחקיר חדשות 2 חושף מחדל אבטחה חמור בכותל המערבי: אדם המחופש לחרדי הצליח להיכנס אל רחבת הכותל ההומה בשבת - כשעל גופו סכינים ונרתיק שדומה לחגורת נפץ - מבלי להיבדק כלל. הרב רוזן: "החומרות של החרדים פוגעות בבטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/17 09:45 יא בשבט התשעז

שבת בלי שלום: מחדל האבטחה בכותל המערבי
דוברות, צילום: דוברות

מחדל אבטחה חמור באחד המקומות הרגישים בישראל: תחקיר מיוחד של חדשות 2 חושף כי מכניסת השבת ועד צאתה (וגם בימי חג) יהודים דתיים וחרדים לא עוברים בדיקה בכותל המערבי. הבאים למקום גם לא עוברים בידוק של של גלאי מתכות, ולא בדיקה גופנית של מאבטח. המחדל הזה יכול לאפשר, כפי שניתן לראות בתחקיר, להכניס באין מפריע סכינים ומטען דמה בקלות בכל הכניסות לאתר הקדוש.

תגובת משטרת ישראל: "בידוק הנכנסים לרחבת הכותל המערבי מתבצע על ידי חברת אבטחה אזרחית, על פי הנחיות המשטרה לביצוע משימות האבטחה - הכל מתוך מטרה לשמור על שלום הציבור וביטחונו. ככל שיימצא כי הנחיה זו או אחרת לא יושמה - משטרת ישראל תפעל בהתאם".

תגובת חברת האבטחה "עמישב": "עם קבלת הממצאים הנטענים תוקם ועדת בדיקה מקצועית אשר תסיק מסקנות ותערוך שינויים והתאמות עם מזמין השירות (רב הכותל) ככל שיידרש".

בתגובה לפירסום בחדשות 2 על רבים בציבור החרדי שעוקפים את שערי הבידוק הביטחוני בכניסות לכותל. אומר המהנדס הרב ישראל רוזן ראש מכון צומת שאמון על סידורי השבת בשערי הבידוק: "השערים הללו אושרו על ידי גדולי ישראל מכל הזרמים ובהם הרב הלברשטם זצ"ל מהעדה החרדית, הרב נויבירט זצ"ל ויבדל לחיים הרב נבנצל. וכמובן רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ ואישור בכתב על כך נמצא סמוך לשערים. " חבל שיש מי שבשם חומרות מיותרות עלול לפגוע בבטחון ובשמירה על באי הכותל המערבי"