שבת ארגון לזכרם

45 תלמידי ישיבת הכותל יוצאים כשליחי שבת ארגון לזכר חברם אביתר תורג´מן שנפל במבצע צוק איתן, חניכי סניפים בארץ הקדישו את קירות הסניף לזכר הנערים החטופים והנרצחים בבית הכנסת בירושלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/11/14 11:52 ה בכסלו התשעה

שבת ארגון לזכרם
סניף חדיד, צילום: סניף חדיד

זוכרים את החברים שנפלו ונרצחו. בשבת הקרובה יחגגו עשרות אלפי חניכי בני עקיבא ברחבי הארץ את שבת ארגון, בכתובות אש, בתפילות שבת חגיגיות ובשלל אירועים מיוחדים, בהם בין היתר צביעת קירות הסניף.

45 תלמידי ישיבת הכותל יצאו מחר כשליחי שבת הארגון ל-30 סניפי בני עקיבא ברחבי הארץ, מתוכם 15 הם בני חו"ל המגיעים לארץ במסגרת שנת ישיבה או שעושים עליה.

התלמידים שאיבדו את חברם לספסל הישיבה - אביתר תורג'מן הי"ד בקיץ האחרון במסגרת מבצע צוק איתן, החליטו להקדיש את שליחותם לאורו ולדמותו.

יונה בודו, עולה ותיק מארה"ב שהיה חברותא של אביתר וכעת משמש כמדריך בישיבה, יוצא לשליחות בסניף בני"ע ברמת בית שמש. בהתייחסו למשימה הוא אמר- "אביתר היה אדם רציני שידע מתחילת שיעור א' מה הוא רוצה מעצמו. בחור תכליתי וישר, עם דרך ברורה ובלי בלבולים. הקנאות ללימוד ורצינותו היא משהו שלא רואים אצל בחורים צעירים. זו מידה שאנחנו מאוד רוצים להעביר הלאה לחבר'ה הצעירים בסניף- אמת נחרצת, דרך ברורה ובהירה, שקשורה בקודש ובעבודת ה'".

(צילום: דוברות ישיבות ההסדר)

אסון נוסף שפקד את בית ישיבת הכותל השנה הוא פטירתו לפני כחודש וחצי של הרב יהודה עובדיה זצ"ל שהיה ר"מ בישיבה ותלמיד חכם עצום. "גם את התורה שלמדתי מהרב יהודה זצ"ל אני לוקח עימי לשבת" מספר יונה. "הרב היה תלמיד חכם עצום והיה בעל מידות תרומיות אך מעל לכל היתה בו תכונה של חביבות, נעימות וצחוק. הרב יהודה הוכיח לנו שאפשר להיות גם גדול בתורה ובמידות וגם מצחיק ומלא חיים. זו נקודה נוספת שאני מעוניין להעביר בשבת שכולה תכנים וגיבוש סניפי"

דניאל יהודה תלמיד הישיבה בשיעור ו', מנצח על מלאכת השליחים זו השנה השישית. קומונריות רבות פונות אליו מידי שנה והוא מתאמץ למצוא לכל סניף את השליח שיתאים לו ביותר. "בישיבת הכותל שליחת השליחים נעשית בצורה מובנית ומסודרת. יש יתרון גדול לכך ששליח יוצא בצורה מרוכזת, תוך הכוונה ונתינת תכנים מצד הישיבה. בכך השליחים יוצאים לשליחות בלי לבטל יותר מדי תורה ומרגישים שהם מקבלים גב חזק. אנחנו קוראים לישיבות נוספות לאמץ את המודל החשוב שמאפשר חיבור לנוער שלנו. בשבת אחת אפשר לחולל דברים גדולים ולשכנע חבר'ה להגיע לישיבות ולצאת לשירות צבאי משמעותי"

ראש ישיבת הכותל הרב ברוך וידר שלח מכתב לשליחים בו כתב: "בדור בו יש עצה עמוקה לגלות את הקודש הנסתר בתוככי מדינת ישראל ועם ישראל של דור מורכב, אבל דור גדול כדברי "הרב" במאמר הדור. אתם יוצאים לשליחות של קודש, לחשוף את מבוע הקודש אצל צעירי הצאן במקהלות בני רבי עקיבא, הרואה כי דרך כוכב מיעקב. הרבו אהבת ה' ואהבת ישראל! בברכת חברים לתורה ועבודה, הרב ברוך וידר".

גם בסניפים לא שוכחים את החברים שנפלו, ואת שאר הנרצחים בפיגועים בתקופה האחרונה. לפני מעט יותר משבוע נכנס מחבל לבית הכנסת בהר נוף ורצח ארבעה מהמתפללים ארבע האלמנות של הנרצחים פרסמו עוד בימי השבעה, מכתב לקראת שבת שבו ביקשו מכל עם ישראל 'להתחזק באהבת חינם".

(צילום: סניף גני תקווה)

בעקבות המכתב, בסניפים שונים ברחבי הארץ, בהרצליה, בגני תקווה ובסניף חדיד, החליטו להקדיש את אחד מקירות הסניף למשפט המוכר של האר"י "הריני מקבל על עצמי מצוות ואהבת לרעך כמוך'. בסניפים הסבירו: "מדובר בקיר ענק שיזכיר לכל החניכים, במשך כל השנה- שאנחנו מקבלים על עצמנו להוסיף אהבה. כבקשת אלמנות הפיגוע בהר נוף ולבקשת הוריהם של גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח".

(צילום: יואל פרנקנבורג)

(צילום: סניף חדיד)