שב"כ מתגבר האבטחה סביב השר אריאל

האבטחה תוגבר בעקבות איומים שהתקבלו על חייו מאז הודיע על כוונתו להעביר חתולי רחוב למדינה זרה במקום לסרס ולעקר אותם בניגוד להלכה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/11/15 10:05 כג בחשון התשעו

שב"כ מתגבר האבטחה סביב השר אריאל
Roman Yanushevsky / Shutterstock.com, צילום: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com

תוגברה האבטחה סביב שר החקלאות ח"כ אורי אריאל מהבית היהודי החל מאתמול בערב (ד') בעקבות איומים על חייו של השר שכללו הודעת נאצה ופרסום תמונתו במדי קצין נאצי.

הסיבה לאיומים האלימים היא פרסום מכתבו של השר בנוגע לבחינת אלטרנטיבות אחרות לסירוס ועיקור חתולי רחוב כשאחת מהן שהרגיזה במיוחד את חובבי החתולים הייתה 'טרנספר' - העברת מאה אלף חתולים למדינה אחרת. ההצעה שהייתה בגדר רעיון בלבד עוררה מחאה ברשת שהגיעה כאמור לכדי אלימות מילולית והסתה של ממש.

השר אריאל התייחס אתמול להצעתו בכנס של התנועה הקיבוצית ואמר, "תודו שזה לא קרה מעולם". הוא הצהיר כי המטרה הייתה לעורר את הדיון ולמצוא פתרון יצירתי לנושא, "המטרה הזאת הושגה ואפשר להודות שבעניין הזה אנחנו חושבים באופן יצירתי ומחוץ לקופסה. נעשה כל מאמץ כדי שאכן נמנע צער בעלי חיים ככל יכולתנו. אנחנו מחפשים דרכים אחרות ולא לעקר ולסרס, שזה כשלעצמו ברור לכם צער בעלי חיים אחד גדול"

עוד אמר השר כי "נשגב מבינתי למה צריך להוריד לחתול את האוזן כדי שיידעו שהוא מסורס. אני לא מסכים לזה. מתוך צער בעלי חיים אני לא מסכים לזה ואנחנו נעשה את הדברים הנדרשים, כמו שעשינו בתחומים אחרים. בשבוע הבא בעזרת השם ניפגש עוד פעם עם ארגוני צער בעלי חיים ואחרים ואנחנו נשב איתם ונחשוב ביחד על דרכים נוספות כדי לצמצם את צער בעלי החיים. אנחנו לא מטיסים את החתולים".

כאמור, אתמול נשלחה לשר הודעה בטלפון עם איומים על חייו, ובהמשך אף נשלחה תמונה שלו במדי קצין נאצי. השר אריאל אמר בתגובה "ההסתה נגדי חצתה כל גבול, הגשתי תלונה לקצין הכנסת ואני מאמין ומקווה שזה ייחקר בצורה יעילה ומהירה. איומים שפלים שכאלו לא ירתיעו אותי ואני מצפה מכל שוחרי הדמוקרטיה לגנות זאת בתוקף".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן