שביתת משרד החוץ עלולה לגרום לביטולו של ליל הסדר הגדול בעולם

אלפי מנות אוכל כשר נשלחות מדי שנה לבית חב"ד בקטמנדו, שם מתקיים ליל הסדר הגדול בעולם בהשתתפות יותר מ-1000 מטיילים ותושבים. השנה ייתכן והאוכל לא יגיע בשל שביתת משרד החוץ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/03/14 10:53 כב באדר ב'

שביתת משרד החוץ עלולה לגרום לביטולו של ליל הסדר הגדול בעולם
יחצ, צילום: יחצ

אלפי מטיילים דתיים, ושאינם דתיים, צפויים להיפגע בפסח בעקבות שביתת עובדי משרד החוץ. אמש (א'), פרצו עובדי משרד החוץ בשביתה בדרישה להעלאת שכרם וקבלת תנאי עבודה טובים יותר. בעקבות השביתה יתכן שאירוע ליל הסדר הגדול בעולם בקטמנדו, יתבטל בשל מחסור באוכל כשר.

בכל שנה מספקים בית חב"ד בשיתוף עם משרד החוץ, אלפי מנות כשרות, לטובת סעודת ליל הסדר בבירת נפאל, קטמנדו. בערב ליל הסדר משתתפים יותר מ-1000 בני אדם - תושבי המקום ומטיילים, בארוחת החג שנחשבת כגדולה ביותר בעולם.

עבור חלק מהמטיילים, אשר אינם מגיעים עם קשר או רקע קודם לדת, חווית חג הפסח בקטמנדו הופכת להיות נקודת מפנה בחייהם ככל שמדובר בקשר עם היהדות.

השנה, בשל שביתת עובדי משרד החוץ, לא תהיה הובלה של מוצרי מזון מישראל לנפאל ועל כן האוכל הכשר לא יגיע בזמן לחג הפסח.

"לא יהיה סדר", סיפר יגאל פלמור, דובר משרד החוץ, לג'רוסלם פוסט. "בלי משרד החוץ והשגרירות בנפאל לא תהיה אפשרות לקיים את האירוע,.

הרב דובער לוטין, מזכיר צעירי חב"ד אמר כי ייתכן כי אירוע ליל הסדר יתקיים אך ניסיונות ליצור קשר עם שליח חב"ד בקטמנדו, כמו גם קשר עם המשרד הישראלי של חב"ד בעיר, נכשלו. אם חב"ד ירצו לשמור על מסורת ליל הסדר בקטמנדו, היא תצטרך למצוא אמצעים אחרים על מנת לקבל את הציוד והאוכל הנדרש.