שבוע לחטיפה: אש בג'נין. פשיטה על אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ביר זית

שבוע לאחר שנחטפו גיל-עד, נפתלי ואייל עדיין אין אות חיים או רמז למקום הימצאם. לוחמים ביצעו ירי לעבר זורקי מטענים בג'נין ותקף בעזה. הרב לאו ומאות התפללו בחברון להצלת החטופים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/06/14 08:58 כא בסיון התשעד

30 פלסטינים נעצרו בלילה נוסף של מעצרים ביהודה ושומרון, בנוסף לסריקתם של 100 מבנים. בנוסף, פשטו כוחות צה"ל על 14 מוסדות רווחה של החמאס שעל פי החשד משמשים לעיתים לפעולות טרור. בין היתר, פשטו הכוחות על אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ביר זית, שם נתפס חומר הסתה רבה, הכולל אלפי דגלי חמאס, תמונות שהידים, שלטי תעמולה ומדיה מגנטית. בג'נין פתחו כוחות צה"ל בירי לעבר מיידי מטענים.

בתגובה לירי רקטה אמש (ד'), שפגע בבית במועצת שער הנגב, תקפו מטוסי חיל האוויר בעזה ופגעו במשגר מוטמן, תשתית טרור ומוקד פעילות טרור בצפון הרצועה. בנוסף נפגעו שני מוקדי פעילות טרור במרכז הרצועה. שלושה פלסטינים נפצעו בפעילות.

בינתיים, ממשיכים אלפים להתפלל להצלת החטופים ולהצלחת כוחות הביטחון. בחצר בית משפחת יפרח באלעד התאספו רבים, התפללו להצלת אייל, גיל-עד ונפתלי, ושרו. צפו:

[embed]

]

אתמול (ד'), הגיע הרב הראשי דוד לאו לביקור בחברון והתפלל יחד עם מאות במערת המכפלה. הרב לאו ביקר את תלמידי ישיבת שבי חברון, בו לומד החטוף אייל יפרח וחיזק אותם.

(צילום: עמיחי מעטוף)

"הקב"ה מקבל את התפילה כשהיא יוצאת מהלב", אמר הרב לאו והוסיף, "אינני יודע אם החטופים יכולים להתפלל אבל הם מבקשים מאיתנו להתפלל עליהם מכל הלב".הרב לאו ציין כי גם לא יהודים מתפללים לשלומם. "פנו אלי גם בדואים ודרוזים תושבי ישראל וסיפרו לי שגם הם כמעט ללא יוצא מהכלל מתפללים לשובם של החטופים".

הרב נפגש גם עם חיילי דובדבן, וסייר בפיקוד שהוקם השבוע הפועל להשבת הבנים. שם קיבל תדרוך, ושמע כיצד פועלים החיילים בשטח. "אני מברך את חיילי צה"ל על פעולתם ואני מתפלל להצלחת המבצע ולשובם של הבנים והחיילים בשלום לביתם", אמר הרב לחיילי הפלוגה.