שבוע לבחירות: 13 מנדטים לבית היהודי

עליה לבית היהודי בסקר ערוץ 2 שמתפרסם היום ומתייצב במקום השלישי יחד עם הרשימה המשותפת. יחד עם 4 מנדטים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/03/15 20:38 יט באדר התשעה

שבוע לבחירות: 13 מנדטים לבית היהודי
Shutterstock, צילום: Shutterstock

סקר ערוץ 2 המתפרסם הערב (ג') מנבא 13 מנדטים לבית היהודי, עליה של מנדט לעומת סקר ערוץ הכנסת היום, וסקר שני השבוע המנבא מספר זה של מנדטים בבחירות שיתקיימו בשבוע הבא.

המחנה הציוני מגדילה את הפער מול הליכוד עם 25 מנדטים לעומת 21 מנדטים, הרשימה המשותפת של הערבים מקבלת 13 מנדטים, יש עתיד במקום החמישי עם 12 מנדטים, כולנו מקבלת 8 מנדטים, ש"ס עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו ויהדות התורה מקבלות כל אחת 6 מנדטים, מרצ על 5 מנדטים ומפלגת יחד סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים.

בנוסף לשאלה לאיזו מפלגה תצביע, נשאלו המצביעים האם הם בטוחים שיצביעו למפלגה זו. בגזרה זו ליחד ניצחון מוחץ, כש-100% מהנסקרים אמרו כי יצביעו למפלגה. מצביעי הבית היהודי פחות בטוחים עם 51% אחוזים שבטוחים שיצביעו למפלגה. מפלגת יש עתיד, אשר מנסה לקחת מצביעים מהבית היהודי מקבלת בשאלה זו 61% הטועים כי הם בטוחים שיצביעו למפלגה.

המאבק בצמרת בשאלה זו משמעותי אף הוא. למרות שבסקר ישנו פער של 4 מנדטים בין המחנה הציוני לליכוד, מקרב מצביעי המחנה הציוני רק 67% בטוחים שיצביעו לה, זאת לעומת 78% ממצביעי הליכוד שאמרו כי הם בטוחים שיצביעו לנתניהו. על כן, בשבוע שנותר עד הבחירות יש לנתניהו כפי הנראה די והותר זמן לשכנע מצביעים פוטנציאליים לעבור אליו.