רפורמי ידליק משואה

הרב שמואל אליהו בתגובה לבחירה: "בעתיד לא יזכרו מי הדליק משואה אבל כולם יזכרו את מרים פרץ ואת רועי קליין "

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 01/04/10 00:00 יז בניסן התשע

רפורמי ידליק משואה
Lachlan Hardy-cc-by, צילום: Lachlan Hardy-cc-by

בין הנבחרים להדלקת משואה, בערב יום העצמאות הקרוב, נמצא גם הרב הרפורמי אשר הירש אשר עלה מארה"ב לפני 37 שנים והתיישב בירושלים. הרב הירש פעל להצטרפות התנועה הרפורמית העולמית לתנועה הציונית ולהידוק קשריה עם ישראל. הירש משמש זאת הקדנציה השנייה כיו"ר הוועד הפועל הציוני. הבחירה ברב הירש נעשתה כחלק מבחירת מדליקי המשואות השנה בסימן הגשמת חזון חוזה המדינה-בנימין זאב הרצל.

יותר מהפרופורציה שלהם באוכלוסייה

"רפורמים ומגורים בארץ ישראל זה לא דבר שהולך יחד" אומר בתגובה הרב שמואל אליהו. "מי שעלה לארץ כבר לא רפורמי, כי רפורמים הם נגד עליה לארץ. בנוסף, בארץ הזרם הזה לא נקלט בתי הכנסת הרפורמיים לא פעילים, יש אחד בצפת והוא בכלל לא פעיל. הבעיה שלהם היא שהרפורמים לא מתמודדים עם בעיות אלא נכנעים להם, ולכן אין להם סיכוי לכבוש את ארץ ישראל. הארץ תהפוך אותו מהר מאוד לאדם מן היישוב. הציבור מעריך אנשים לא לפי המשואה אלא לפי הערך שלהם. בעתיד לא בטוח שיזכרו מי הדליק משואה אבל כולם יזכרו את מרים פרץ ואת רועי קליין -זאת משואה של דורות".


הרב אליהו מגדיר את הבחירה כניסיון מוכתב של התקשורת לתת לזרם הרפורמי במה. "מעלים אותם לשידור ברדיו פי אלף יותר מהפרופורציה שלהם באוכלוסייה. אבל הציבור פה בריא ולכן זה לא יעזור. ברור שיש כאן עוול לנסות להכתיב לנו מה הדת שלנו אבל הציבור לא קונה את זה".


בתנועה ליהדות מתקדמת (הרפורמית - א.ר.) ברכו את הרב הירש והודיעו כי הם רואים בבחירה בו להדלקת המשואה "ביטוי נוסף להשתלבותה של היהדות המתקדמת בפסיפס העשיר של החברה הישראלית, ועדות לתרומה המשמעותית של קהילתנו לחוסנה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל ולשאיפה להופכה לחברת מופת".