רס"ן חגי בן ארי הלך לעולמו

בן ארי שנפצע באורח אנוש במבצע 'צוק איתן, היה אמור להתמנות למפקד סיירת צנחנים. לאחר כשנתיים וחצי של מאבק משפחתי הוא נפטר והותיר אחריו את מוריה ושלושת ילדיהם

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/01/17 06:55 ו בטבת התשעז

רס"ן חגי בן ארי הלך לעולמו
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

רב סרן חגי בן ארי שנפצע באוורח אנוש בראשו במבצע 'צתוק איתן', הלך אתמול (ג') לעולמו בגיל 31. הוא הותיר אחריו אשה ושלושה ילדים.

בן ארי הי"ד נפצע ביולי 2014, ביום החמישי של המבצע, לאחר שצלף פגע בו בראשו. כדור הצלף חדר את הקסדה שחבש ומצב פציעתו הוגדר אנוש. הוא היה צפוי להתמנות לתפקיד מפקד סיירת הצנחנים מיד בתום המבצע, אך פציעתו גדעה את התכנית.

לאחר סדרת ניתוחים שהצילו את חייו, הוא עבר סדרת בדיקות שקבעו שסיכויי החלמתו אפסיים ושעצם הישארותו בחיים היא בגדר נס. אשתו מוריה סיפרה לאחרונה בראיון למגזין 'נשים' על ניפוץ תקוות ההחלמה של בעלה, "עדיין לפעמים אני מרגישה בסרט, אבל אני אדם מאוד ריאלי. בשבוע הראשון עוד הייתה בנו תקווה, אבל מהר מאוד הבנו שאין". לדבריה לאחר המעבר מסורוקה לתל השומר, "היה נראה בהתחלה שדברים קורים. פתאום הוא לא היה במיטה כל הזמן, אלא ישב חלק מהיום בכיסא גלגלים. המצב החדש יצר תקווה מסוימת והרגשתי שהתקווה הזאת דבקה גם בי. היה לי טוב. כל מצמוץ בעיניים נבחן ובסופו של דבר כשהרופאים הבינו שאין תגובה עקבית אמיתית ואין פעילות מוחית, הנפילה שהרגשתי הייתה קשה מאוד".

(צילום: באדיבות המשפחה)

אתמול כאמור המאבק נגמר. בגיל 31 חגי נפטר והפך לחלל צה"ל ה-68 של מבצע 'צוק איתן'. אשתו מוריה ושלושת ילדיהם, מורן, שלו ועופרי, יאלצו להסתגל למציאות החדשה כאלמנה ויתומים. כשמוריה נשאלה בעבר על מידת הכעס שיש בה היא סיפרה: "חשבתי שלא, עד שבאחד המפגשים בסדנת הכתיבה שאני משתתפת בה, זה עלה. נושא הכתיבה היה "שושנה". היו שם כל מיני משפטים. אחד מהם היה: "דודי ירד אל גנו... ללקוט שושנים". הפתיע אותי לגלות דרך הכתיבה שיש בי סוג של מִרמור. כתבתי שם שאם ה' קוטף את מיטב השושנים, אז מה עם חגי? הוא התחרט שקטף אותו? חגי כאילו נפל מצרור השושנים שנקטף ונזנח מאחור".

הלווייתו של רס,ן חגי בן ארי הי"ד, תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין בחיספין.

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן