ריבלין: להגיע להכרעה נגד הטרור

נשיא המדינה ארח היום במשכנו את ראשי מועצת יש"ע וראשי הרשויות של יישובי יהודה ושומרון ושוחח עימם על המצב הביטחוני וההתמודדות עם גל הטרור

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/08/15 13:07 ט באלול התשעה

ריבלין: להגיע להכרעה נגד הטרור
קובי גדעון לעמ, צילום: קובי גדעון לעמ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ארח הבוקר (ב') את ראשי מועצת יש"ע וראשי הרשויות של יישובי יהודה ושומרון, בניהם יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה.

נשיא המדינה ברך את ראשי הרשויות וציין את התמודדות ההתיישבות עם גל הטרור האחרון: "בחודשים האחרונים, ובמיוחד בימים האחרונים, ההתיישבות ביהודה ושומרון, מתמודדת עם פיגועי טרור קשים. וכך, במיוחד בימים האלה, המפגש ביננו הוא חיוני ביותר. כמו תמיד, ה'חלוצים ההולכים לפני המחנה', הם אלה שנתקלים, בהתנגדות הקשה ביותר, ומשלמים, יחד עם חיילי צה"ל, את המחיר הכבד", אמר ריבלין וציין כי ההתיישבות, מצויה בחזית המאבק, והמחיר שהמתיישבים משלמים, הוא מחיר כואב תוך שהוא מצהיר שעל חיילי צה"ל להמשיך לחתור למגע.

"אנחנו חייבים להתמודד, ויש לנו את היכולת להתמודד, עם גל הטרור הנוכחי, להילחם בו, ולא לתת לאף אחד, את האפשרות להפר את שגרת החיים. אני רואה בחתירה למגע ולהכרעה כפי שאלו באו לידי ביטוי בתגובות האחרונות של חיילי צה"ל תגובה נחושה וראויה. אנחנו חייבים להיות קיר ברזל, מגן איתן, מול אלו המבקשים והקמים עלינו. ויחד עם זאת, עלינו לזכור כי המאבק שלנו הוא לא מאבק לשם מאבק. אנחנו נאבקים על החיים, על המשך הצמיחה והגידול של ההתיישבות, מאבק על הפיתוח, העשייה והשגשוג", אמר ריבלין.

בהמשך דבריו אמר הנשיא כי ההתיישבות בארץ ישראל היא זכותנו, וחיזק את ראשי הרשויות: "אני אוהב ארץ ישראל בכל ליבי," אמר הנשיא, "מעולם לא הרמתי ידיים על ארץ ישראל ולא ארים. עבורי, זכותנו על הארץ, איננה ענין למחלוקת פוליטית. זו עובדת יסוד, של הציונות המתחדשת. אסור לתת לאף אחד את התחושה, כאילו אנחנו מטילים ספק, בזכותנו על ארצנו. עבורי ההתיישבות בארץ ישראל היא ביטוי של אותה זכות, זכות אבות, זכות לאומית, היא נובעת מאהבה לארץ ישראל, מהכרה של השורשים שלנו, שמתלכדים כאן. אין לי ספק שברור לכולנו, שכדי להגשים את מטרת-העל של בניין ארץ ישראל עלינו להקפיד לעשות זאת אך ורק בכלים החוקיים העומדים לרשותנו. ריבונות על הארץ, משמעותה אחריות לכל מי שחי כאן, והיא מחייבת את כולנו בעמידה בקודים מוסריים מחמירים שהיא נחלת כולכם וכולנו. אני יודע שההתיישבות רובה ככולה איתנה באמירתה הערכית והמוסרית, ואני רוצה לחזק את ידכם, על העמדה הברורה הזו".

בתום דבריו ברך הנשיא: "ראשי הרשויות, אתם ניצבים בחזית העשייה. אתם מתמודדים, עם הצרכים היומיומיים, עם המגע היומיומי, עם התושבים. הזמנתי אתכם, כדי לשמוע את קולכם, את קול הציבור והמתיישבים, לשמוע את הצרכים, ולנסות לסייע בכל דרך שאפשר. אנחנו עומדים על סף השנה החדשה, אני רוצה לאחל לכם אנשי ההתישבות ולכל תושבי מדינת ישראל, שנה טובה, שנת שלום, שנת בניין ונטיעה, שנת יצירה ועשייה, שנה שבה נמשיך להקים, יחד, את בית ישראל."

ראשי הרשויות העבירו מסר לנשיא באמצעות יו"ר מועצת יהודה ושומרון, אבי רואה, כי באו כדי להלין על ההקפאה בה מצויים היישובים ביו"ש, "באנו לכאן גם כדי להציג בפניך מצב קשה בו אנו נמצאים. ביהודה ושומרון גרים מעל 400 אלף אזרחי מדינת ישראל כשההתפתחות והצמיחה היא עיקר העיסוק היום יומי שלנו. ההקפאה בבניה ועצירת התכנון העתידי בישובים שלנו פוגעים בקיום הפיזי ובעתיד ילדנו. הקפאה של התפתחות ועצירת בניה של תשתיות ציבור כמו גני ילדים ובתי ספר יוצרת פגיעה חמורה באזרחים ובילדים. מההיכרות שלנו כבר שנים אני סמוך ובטוח שתפעל גם בנושא זה", אמר היו"ר רואה.