רוני אלשיך הושבע לתפקיד מפכ"ל המשטרה

לאחר עיכובים רבים, מונה הבוקר רוני אלשיך לתפקיד מפכ"ל המשטרה. "אנחנו כאן כדי לשרת"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/12/15 10:36 כא בכסלו התשעו

רוני אלשיך הושבע לתפקיד מפכ"ל המשטרה
מרים אלסטר, פלאש 90, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר עיכובים רבים שכוללים חמישה חודשים ללא מפכ"ל בפועל, ולאחר דחייה בשל שבר ברגלו: קיבל סגן ראש השב"כ לשעבר רוני אלשיך את דרגת רב-ניצב ומונה רשמית לשוטר מספר 1. הוא מונה הבוקר לתפקיד המפכ"ל, באירוע שהתקיים במשרד ראש הממשלה. את הדרגות העניקו לו השר לבטחון פנים גלעד ארדן וראש הממשלה בנימין נתניהו.

רב ניצב רוני אלשיך, אמר במהלך נאומו: "לאזרחי ישראל, ברשותכם אלמד ממשה רבנו. "אמור מעט ועשה הרבה". ברור לי כי אידרש לדבר אל הציבור, אבל אעשה זאת כאשר אפעל. אנחנו כאן כדי לשרת. תפקידנו לשרת את האזרח הנומטיבי, לתרום את חלקנו בשיפור נורמות הציות לחוק, וכל זאת בצד מלחמה בלתי מתפשרת במי שבחר להגדיר את עצמו כעבריין או טרוריסט".

ראש הממשלה בירך את אלשיך במהלך הטקס ואמר: "אתה בא לתפקיד הזה ממקום של תודעת שירות עמוקה לכלל. מה שמעניין אותך - נתת לזה ביטוי עכשיו בצורה ברורה ומרגשת, אבל נתת לזה ביטוי במהלך שנות שירותך - זה אהבת המדינה, ציונות, פטריוטיות. כאיש יודע תנ"ך - אגב, גם אתה בא מאנשים יודעי תנ"ך, המבוגרים זוכרים את יחיא אלשיך, בן המשפחה הידוע, חתן התנ"ך המיתולוגי - אז מאיש יודע תנ"ך לאיש יודע תנ"ך אני אומר לך שאני מאחל לך שתגשים את מה שכתוב בספר איוב: "לאחוז בכנפות הארץ, וינערו רשעים ממנה". אני משוכנע שתנווט את דרכה של משטרת ישראל לעתיד מוצלח, תוך מתן דוגמה אישית לאחריות מפקדים. הגוף איתן מיסודותיו והוא ימריא מעלה מעלה בהנהגתך. עלה מעלה מעלה, שא ברכה והצלחה בשליחותך החשובה."

השר לבטחון פנים גלעד ארדן בירך גם הוא במהלך הטקס ואמר: "תודה לאל שהתהליך הסתיים ובדרך טובה. אני מאמין שהשילוב בין המפקדים המנוסים שצמחו במשטרה לבין עולם הידע של המפכ"ל החדש יצעיד את המשטרה למקום הראוי לה ולנו כמדינה".

(צילום: דובר המשטרה)

אלשיך, בן 52, תושב גבעת שמואל, בעל תואר ראשון ושני בהצטיינות יתרה במדעי המדינה. שימש כסגן ראש השב"כ. ההודעה על מינויו של אלשיך לתפקיד התקבלה לפני חודשיים והגיעה אחרי תקופה ארוכה שבה השר ארדן וראש הממשלה נתניהו חיפשו אחרי מחליף ליוחנן דנינו. לפני אלשיך הם תמכו בתא"ל (מיל') גל הירש לתפקיד, אולם מועמדותו אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע שלא יוכל להגן על המינוי בבג"ץ, נפסלה.