רוח גוש קטיף והמסורת ממשיכה: נוער גוש קטיף בעוד מפגש של טורניר יוליס

גם אחרי 25 שנה המסורת של תושבי גוש קטיף ששרדה את הגירוש ממשיכה. מאות בני נוער ומשפחות הגיעו אתמול ליד בנימין כדי לעודד ולהגיד: גוש קטיף חי

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/16 15:03 יב באב התשעו

רוח גוש קטיף והמסורת ממשיכה: נוער גוש קטיף בעוד מפגש של טורניר יוליס
יחצ, צילום: יחצ

11 שנים אחרי העקירה מגוש קטיף קהילות גוש קטיף ממשיכות להיפגש במפגן של עוצמה ואחדות. בסיום הטורניר המסורתי הנערך מידי שנה לזכרו של איתי יוליס ז"ל.

משחקי הגמר נערכו ביד בנימין כשבגמר נוער ניצחו שבות קטיף את בני דקלים, ובגמר הבוגרים נצר חזני ניצחו את נווה דקלים . למשחקי הגמר הגיעו מאות אנשים, ביניהם ילדים וילדות ומבוגרים. במהלך הטורניר הבטיח שלמה שמנגינת הטורניר לא תיפסק הוא הודה למפיקי הטורניר ואמר "אנחנו נחזור בעזרת השם לגוש קטיף ונקיים שם את הטורניר".

חמוטל שפירא מוועד מתיישבי גוש קטיף אמרה שהטורניר נערך השנה על ידי ועד מתיישבי גוש קטיף בשיתוף עם מועצה אזורית נחל שורק , "אנחנו עדיין על המפה, השנה השתתפו 10 קבוצות נוער ו-9 קבוצות בוגרים כמויות הקהל שמגיע לעודד נותנות כוח להמשיך" הקהל הרב שבא לעודד, לחזק ולהתרגש הוכיח כי גוש קטיף עדיין על המפה.

ראש מועצת נחל שורק שאירחה את הטורניר השנה, אלי אסקוזידו הזכיר שהבטיח לקיים את הטורניר אצלו במועצה בשנה שעברה ונזכר באודי יוליס, אשתו של שלמה יוליס שהלכה השנה לעולמה ואמר: "נאבקנו איתה אבל לצערינו היא כבר לא איתנו. היא היתה המנוע של כל הטורנירים"

[embed]

]

טורניר יוליס הוא מסורת ארוכה בת 25 שנים בו השתתפו עוד בימי גוש קטיף קבוצות הנוער של היישובים. המשחק האחרון בגוש קטיף התקיים ימים ספורים לפני עקירת יישובי הגוש, ביום בו חולקו הצווים והגוש נסגר, והפך למפגן של אמונה ו'הפגנה' ספורטיבית של היאחזות במקום ורוח גוש קטיף המיוחדת.

(צילום: יחצ)

(צילום: יחצ)



👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן