רב שנפגש עם הרמטכ"ל : "הכיוון חיובי, חבל שהרבנים לא שאלו אותנו"

גורם שנכח בפגישת הרבנים עם הרמטכ"ל בתחילת השבוע אומר ל'כיפה' על כנס הרבנים אתמול: "הרמטכ"ל מעוניין למצוא פתרונות". הרב שמואל אליהו שהשתתף בכינוס אתמול: "לא מוכנים לשבת בחיבוק ידיים כשמכינים את אסון יום הכיפורים הבא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/11/16 14:16 כט בחשון התשעז

רב שנפגש עם הרמטכ"ל : "הכיוון חיובי, חבל שהרבנים לא שאלו אותנו"
יובל גינצבורג. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: יובל גינצבורג. למצולמים אין קשר לכתבה

בתחילת השבוע נפגשו רבנים מהציונות הדתית עם הרמטכ"ל וראש אכ"א. אתמול עם פרסום דבר הפגישה שאלנו את אחד ממשתתפיה לגבי תוכנה, אך הוא סירב להתייחס. כנס החירום של בכירי הרבנים אתמול, במהלכו התבטאו הרבנים בחריפות נגד צה"ל, היה קו השבר ששבר את שתיקתו.

"אנחנו מנסים לייצר הבנות ולמצוא פתרונות", אומר ל'כיפה' הגורם שנכח בפגישה עם הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט וראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי. לטענתו, התבטאויות כמו אלה שיצאו מאותו כנס, גורמות לנזק מיותר, "אנחנו מכבדים את הרבנים ובטוחים שהם פועלים אך ורק מתוך רצון וכוונה טובה", הוא אומר ומייד מוסיף כי "יש לנו צער עמוק על דברי הרבנים אתמול, הם ידעו שהיתה לנו פגישה והם יכלו לברר איתנו מה בדיוק היה בה. חבל ליצור מהומות כי זה הצבא היחיד שיש לנו".

(צילום: פלאש 90. יוסי אלוני)

את נושא הפגישה הגורם שנכח בה סירב לחשוף, אך ל'כיפה' נודע כי בעיקרה היא היתה סביב כוונת צה"ל לשלב נשים ביחידות הלוחמות, מה שיהפוך אותן ליחידות מעורבות. לדבריו, הפגישה עם הרמטכ"ל וראש אכ"א היתה בעלת כיוונים חיוביים, "אנחנו מנסים בשיתוף הצבא לייצר פתרונות. בפגישה עלו הרבה כיוונים משמעותיים והתרשמנו שלרמטכ"ל אין שום עניין להוביל שינויים מרחיקי לכת בצבא". בנוסף לכך, על פי התרשמותו, רא"ל אייזנקוט "השתכנע מחלק מהנקודות שהעלנו. הוא היה מאוד מאוד קשוב ובכלל נראה שהוא מאוד מעוניין למצוא פתרונות. הוצעו כמה וכמה כיווני התקדמות שנבדקים, חלקם כבר מיושמים. כמובן שצריך לבחון את הדברים לפי המעשים, אך על פי מידת ההקשבה והנכונות התרשמנו שהכיוון הוא חיובי ויש רצון גם מצד הצבא לפתור את העניין".

(צילום: עמנואל מימון)

אחד הרבנים שנטלו חלק בכינוס הרבנים אתמול, הוא רב העיר צפת הרב שמואל אליהו. בשיחה עם 'כיפה' אומר הרב אליהו כי מטרת הכינוס היתה לאחד כוחות ולפעול בשיתוף פעולה כגוף אחד, "אנחנו לא פועלים במקום ישיבות ההסדר או מכינות. אני כרב עיר פועל למען הבנים והבנות שמתגייסים מהעיר שלי, דתיים, מסורתיים וחילונים. מטרתינו לשתף פעולה ביחד עם כל הגופים שצהל והמדינה יקרים להם, דתיים או חילוניים. ישיבות ומכינות וגם מכינות של בנות שמתגייסות. השירות המשותף הוא לא ערכי ולא מוסרי".

לטענת הרב, לציונות הדתית אין את הפריבילגיה להתנהג בפסיביות, "יוזמת הצבא עלולה לפגוע בצה"ל באופן אנוש ואנחנו לא היינו מוכנים לשבת בחיבוק ידיים כשמנגד מכינים את אסון יום הכיפורים הבא ומחלישים את הצבא כדי לקדם ערכים פמיניסטים". רב העיר צפת בטוח שגם בצה"ל עצמו יש רבים המתנגדים למהלך, "אי אפשר לשבת בשקט כשהמדינה שלנו עושה מעשה כל כך לא הגיוני, לפגוע ב- 30% מהמתגייסים, לפגוע במגמת השילוב של חיילים חרדים ובשביל מה? הרי כל הקצינים בדרגי השטח מבינים שמדובר בטעות מבצעית. יש לנו אוייבים שרוצים לבלוע אותנו חיים אז באיזו רשות מותר לצמצם את צה"ל בשליש כוח?".